سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تغییر نگرش است

در این نمایشگاه بانوان توانمند استان های گیلان، مازندران، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی، دستاوردها و تولیدهای خود را در 54 غرفه در زمینه های صنایع دستی، هنر، مشاغل خانگی و کارآفرینی، تجارت و بازرگانی ارایه کردند.
کد خبر: ۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴ 10 February 2015
' یونس رنجکش' در مراسم اختتامیه نمایشگاه جشنواره و نمایشگاه بزرگ توانمندی های حوزه صنعت٬ معدن و تجارت گیلان و نمایشگاه منطقه ای بانوان با عنوان ' نقش آفرینی بانوان در توسعه پایدار ' افزود: درحال حاضر نگرش عموم جامعه به کارآفرینان، نگاه تکریم آمیزی نیست حال اینکه برای رسیدن به اهداف نظام اسلامی و تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تغییر نگرش در حوزه های اجتماعی و مشارکت بیشتر جامعه هستیم.

وی اظهار کرد: در این راستا از یکسو باید بسترهای اجتماعی را برای کارکردهای فرهنگی و پیوند بین جامعه با مصرف تولیدات داخلی فراهم کنیم و از سوی دیگر کار و تلاش کارآفرینان به عنوان یک ارزش در جامعه ترویج شود.

رنجکش اضافه کرد: برای این فعالیت های ترویجی باید افراد و یا گروه های مطرح وجود داشته باشند که به صورت داوطلبانه در قالب سازمان های مردم نهاد این اقدام را در جامعه انجام دهند.

وی داشتن بازار مصرف برای تولیدات داخلی را از ضروریات دانست و افزود: مردم باید به این باور برسند که از تولیدات داخلی استفاده کنند و لازمه رسیدن به این باور ، فعالیت و فرهنگ سازی گروه های مدنی در قالب سازمان های مردم نهاد است.

رنجکش تصریح کرد: در همین راستا، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان آمادگی دارد تا مجوز لازم را برای این فعالیت ها صادر کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این مراسم گفت: با توجه به شعار امسال؛ مشارکت زنان و استفاده از توانمندی های آنان در عرصه های مختلف برای تحقق اقتصاد مقاومتی امری اجتناب ناپذیر است.

'ساحره میرسیدی' افزود: در حال حاضر بانوان هم سهم بسزایی در جایگاه اقتصادی خانواده دارند از اینرو ، توجه به اشتغال آنها امری ضروریست. 

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی بازارچه دائمی برای تولیدات بانوان استان گفت:در نوروز و به ویژه تابستان امسال، برنامه اساسی برای اشتغال زنان استان و بویژه برندسازی تولیدات آنها داریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز گفت: ساماندهی شرکت های پخش از اولویت برنامه های ما در زمینه تجارت است.

'علی منتظری' افزود: در همین راستا، نخستین شهرک پخش در استان راه اندازی خواهد شد.

وی تعداد واحدهای صنفی گیلان را یکصد هزار واحد عنوان و تصریح کرد: باید از این فرصت برای فروش تولیدات داخلی استفاده کنیم.

جشنواره و نمایشگاه بزرگ توانمندی های حوزه صنعت٬ معدن و تجارت گیلان به مناسبت دهه فجر با حضور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گشایش یافت. 

این نمایشگاه از 16 لغایت تا 20 بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های استان گیلان دایر بود. 

این نمایشگاه به مساحت بیش از دو هزار متر مربع با مشارکت فعالان حوزه تولید و تجارت شامل 77 غرفه واحدهای صنعتی و معدنی ٬ 77 غرفه واحدهای صنفی و 11 غرفه شرکت های پخش استان برپا شد. 

همزمان با این نمایشگاه در همین مکان نمایشگاه منطقه ای بانوان نیز تحت عنوان ' نقش آفرینی بانوان در توسعه پایدار' با رویکرد اقتصاد مقاومتی گشایش یافت.

در این نمایشگاه بانوان توانمند استان های گیلان، مازندران، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی، دستاوردها و تولیدهای خود را در 54 غرفه در زمینه های صنایع دستی، هنر، مشاغل خانگی و کارآفرینی، تجارت و بازرگانی ارایه کردند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار