دکتر جبارزاده در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

با افتخار می گوییم در استان ما کسی نیست که فاقد پوشش بیمه ای باشد/تکریم مقام استاد با عمل کردن به خواسته‌های آنها در طول سال و توسط مدیریت‌های اجرایی، عملی می‌شود

جبارزاده اشاره به لزوم بزرگداشت مقام معلم اضافه کرد: تکریم مقام استاد نباید محدود به روز خاصی باشد، تکریم مقام استاد با عمل کردن به خواسته‌های آنها در طول سال و توسط مدیریت‌های اجرایی، عملی می‌شود.
کد خبر: ۴۱۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 02 May 2017
به گزارش تابناک تبریز، دکتراسماعیل جبارزاده در دهمین جشنواره آموزشی و دومین جشنواره منطقه‌ای شهید مطهری و تکریم روز معلم در دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: نقش دانشجویان گروه‌های پزشکی تبریز در پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب نقش بی بدیل آنها در حمایت و پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل فراموش نشدنی است.

وی با ادای احترام به همه شهدای منتصب به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در دوران کنونی نیز افتخار می‌کنیم، دانشجویان قدیمی این دانشگاه را در کسوت‌های مختلف خدمت به مردم استان و حتی کشور می‌بینیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم بزرگداشت مقام معلم اضافه کرد: تکریم مقام استاد نباید محدود به روز خاصی باشد، تکریم مقام استاد با عمل کردن به خواسته‌های آنها در طول سال و توسط مدیریت‌های اجرایی، عملی می‌شود.

جبارزاده اضافه کرد: از روزی که مدیریت اجرایی استان را به عهده گرفتیم، دانستیم استان را نمی‌توان با منویات شخصی اداره کرد، اعتقاد ما این است که یک نفر هر چقدر قوی باشد به طور حتم ضعف نیز دارد و پس باید تیمی توانمند در مدیریت تعریف شود.

وی با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان گفت: تدوین این سند یک حرکت نو و حاصل کار تیمی بود؛ به کمک آن برای همه بخش‌های استان برنامه‎ریزی شده و همه فعالیت‌ها در طول دو سه سال گذشته بر اساس این سند انجام گرفت.

به گفته وی جایگاه استان در بخش‌های مختلفی از جمله بخش‌های علمی، دانشگاهی، آموزش و پرورش، کشاورزی و غیره در سال‌های گذشته، مطلوب نبود، به طور مثال جایگاه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و یا در بخش آموزش و پرورش نیز از نظر بسیاری از شاخص ها، افت کرده بود، خوشبختانه در دولت تدبیر و امید بخش بزرگی از این کاستی‎ها جبران شد.

وی اضافه کرد: در گذشته مردم علاوه بر تحمل بار بیماری، دغدغه تهیه و تامین هزینه‎های درمان را نیز داشتند، در همین بیمارستان‌ها، بیمارانی را به دلیل عدم پرداخت هزینه‎های بیمارستان ترخیص نمی‌کردند، در حال حاضر با اجرای طرح تحول نظام سلامت، چنین مسائلی پیش نمی‌آید.

وی با بیان اینکه با روی کار امدن تیم مدیریتی استان در دولت یازدهم، همه امورات استان بر اساس آموخته‌های علمی انجام می‌گیرد، در همین دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، به توفیقات بسیاری دست یافته‎ایم که قابل تحسین است.

وی خاطرنشان کرد: به هر نقطه‌ای از استان که سفر می‌کنیم، ساخت‌و ساز مراکز بهداشتی، خانه‌های سلامت و بهبود وضعیت بیمارستان‌ها مایه خرسندی ما است.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: کسی ادعا نمی‌کند که این طرح مشکلاتی ندارد، ولی در کل این طرح از اقدامات موثر دولت در حوزه سلامت بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، آنچه ما به دنبال آن هستیم، حضور حداکثری مردم است، حضور حداکثری مردم مهری بر تایید حاکمیت و نظام از سوی آنان است.

جبارزاده در پایان گفت: معلمین و اساتید نقش بی بدیلی در حافظه تاریخی مردم، دارند، از یکایک اساتید و معلمان انتظار داریم به عنوان گروه مرجع در دعوت مردم به پای صندوق‌های رای کوشا باشند و مردم را در انتخاب اصلح یاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار