برگزاری همایش بین‎‌المللی تاریخ آذربایجان در تبریز؛

صالحی امیری: بنیاد آذربایجان نباید درگیر مسائل حاشیه‌ای شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری همایش بین‎‌المللی تاریخ آذربایجان در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۴۱۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 07 May 2017
سیدرضا صالحی امیری، در جمع هیأت امنا و مدیره بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان ضمن تقدیر از فعالیت اساتید برجسته حوزه‌ی آذربایجان در این بنیاد اظهار کرد: نگاه به برنامه‌های بنیاد باید بلندمدت باشد تا آثار آن در مدارس منطقه و سراسر کشور برای نسل‎های بعدی قابل تدریس باشد، چرا که شأن و جایگاه این منطقه به قدری بالاست که جای کار بسیار است.
 
وی ادامه داد: این بنیاد برای همیشه ماندگار خواهد بود؛ بنابراین باید از ابتدا فعالیت‌ها در مسیر درست صورت بگیرند و برای این مسأله نیز لازم است ساختار به صورت صحیح تعریف شود. کل کار بنیاد باید در دست افراد صاحب صلاحیت علمی در خود آذربایجان باشد و دولت تنها کمک‌کننده‎ به بنیاد باشد.
 
وی با تأکید بر این‌که ماهیت دانشگاهی بنیاد باید پررنگ‎تر شود، گفت: اگر بنیاد دانشگاهی شود، با تغییر دولت‌ها دستخوش حوادث نخواهد شد و اگر بنیاد یک نهاد عمومی باشد، امکان فعالیت برای همه‌ی افراد صاحب سبک در آن ممکن می‎شود، ضمن این‌که سایر انجمن‎های مرتبط نیز باید زیر نظر بنیاد فعال شوند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که بنیاد باید از سوی انجمن‎ها و نهادهای مردمی تقویت شود، گفت: بنیاد نباید درگیر مسائل حاشیه‌ای و روزمره شود و بهتر است بنیاد به امور کلان و کارهای ماندگار بپردازدو فضای کارمندی در این بنیاد حاکم نشود، چراکه بازخورد مثبتی نخواهد داشت.
 
وی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های انجمن‎های مردمی در اجرای برنامه‎های بنیاد، عنوان کرد: همایش بین‎المللی تاریخ آذربایجان باید طی سال جاری برگزار شود، ضمن این‌که گستره فعالیت این بنیاد نه تنها در منطقه شمال‌غرب بلکه باید شامل حال تمام ملت ایران باشد، چراکه آذربایجانی‎ها همه جای ایران حضور دارند.
 
وی با ارائه‎ی پیشنهاداتی درباره‎ی فعالیت‌های آتی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان ادامه داد: نوعی مکانیزم ارتباطی با آذری‌های سراسر کشور باید طرح‌ریزی شود تا از ظرفیت موجود استفاده‎ی حداکثری شود، چرا که تقویت هویت آذری منجر به تقویت هویت ملی خواهد شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر لزوم ساخت مستندی از تاریخ فرهنگ و ادب و هنر آذربایجان با همکاری سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.
 
همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی در این نشست اظهار کرد:اگر فرهنگ قومیت‌ها حفظ نشود، فرهنگ ملی دچار تزلزل خواهد شد، از این رو بنیاد رسالت خطیری در حفظ و صیانت از فرهنگ، تاریخ، تمدن و هویت منطقه آذربایجان دارد./ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار