مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

سهم 6درصدی کشاورزی از تحصیلات تکمیلی

مشاور عالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج جهاد کشاورزی گفت: سهم آموزش کشاورزی در تحصیلات تکمیلی آموزش عالی در کشور 6 درصد است.
کد خبر: ۴۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 07 June 2015

به گزارش فارس، مصطفی آقایی در آیین معارفه اولین رئیس مرکز آموزش، تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی به بحث آموزش‌ها به ویژه آموزش‌های کاربردی اهمیت و بها داده و تلاش می‌کند تا نیروهای توانمند در حوزه کشاورزی مسئولیت کار را در بهبود و افزایش بخش کشاورزی بر عهده بگیرند.

به گفته وی، تقویت بنیه علمی و فنی قشر تولیدکننده و زحمتکش کشور، آموزش  است که متأسفانه در کشور در مقایسه با دیگر رشته‌ها و گرایش‌های تئوری و عملی در مقاطع مختلف آموزش عالی از سهم ناچیزی برخوردار بوده و بنا به ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های صورت گرفته این سهم فقط 6 درصد است یعنی کشاورزی با آن همه گرایش‌های متنوع و کاربردی که هر یک نقش اساسی را در تأمین امنیت غذایی مردم دارند حداقل‌ترین سهم را در سطوح آموزش عالی به خود اختصاص داده است.

مشاور عالی معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: دو موضوع آموزش و تحقیقات در یک فضای علمی و کاری اشتراکات وسیعی دارند که ضرورت دارد یافته‌ها و نتایج تحقیقاتی با سهل‌الوصول‌ترین روش به زارعان و کشاورزان برای استفاده از آنها آموزش داده شود که به این فرآیند در علم کشاورزی علما و دانشمندان ذی‌ربط از آن به عنوان ترویج یاد می‌کنند و ما هم طبق سیاست‌های کنونی وزارت جهاد کشاورزی با این ادغام در کنار ترویج این زنجیره اصلی را تکمیل می‌کنیم که هر سه مقوله علمی در کمترین زمان ممکن با همراهی مهندسان کشاورزی زارعان را در سر مزرعه یاری کنند.

آقایی با قدردانی از تلاش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل که دید تحقیقاتی و آموزشی وی از اقدامات استانی در سطح ملی قابل تحسین است، بیان کرد: این چنین تصمیمات علمی در کشورهای پیشرفته در دهه‌های پیش‌تر مرتفع شده است و اگر انتظار پیشرفت و توسعه داریم باید با بکارگیری تکنولوژی روز دنیا گوی سبقت را از فعالیت‌های جاری سنتی بگیریم.

این مسئول یادآور شد: رویکرد فعالیت‌های کنونی چنین مراکزی در کشور آموزش کشاورزان و بهره‌برداران خواهد بود، حتی لازم است در مقیاس بین‌المللی به آموزش‌های تخصصی هم پرداخته شود و کشاورزان و تولیدکنندگان با آخرین یافته‌های علمی مربوطه به تولیدات خود اقدام کنند.

گفتنی است،‌در پایان این مراسم معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزیر جهاد کشاورزی از خدمات رئیس سابق مرکز آموزش جهاد کشاورزی محمد ابراهیمی قدردانی و با حکمی حسین کربلایی خیاوی به سمت رئیس مرکز آموزش تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان انتخاب شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار