غلامرضا بهمننیا اظهار داشت: فلسفه وجودی و طراحی مشعلها از ابتدا به منظور تخلیه آنی مجموعه گازهای داخل پالایشگاه برای عبور از بحران و یا تخلیه گازها در حین راهاندازی و از کاراندازی (تعمیرات اساسی) بوده است.
وی در ادامه افزود: ولی در حال حاضر، این فلسفه تا اندازهای تغییر کرده و با طراحی تکنولوژیهای روز در دنیا، در نخستین گام، ما تلاش کردیم تا به سوی کاهش مشعلسوزی در مبداء یعنی سوزاندن گازهای اضافهای که در شرایط نرمال به مشعل فرستاده میشد، برویم.
بهمننیا با بیان این که این کاهش مشعلسوزی دلیل آن نیست که تخلیه و ارسال گازهای مازاد در شرایط اضطراری هم کاهش یافته باشد، گفت: از آنجا که این مسئله (تخلیه و ارسال گازهای مازاد در شرایط اضطراری) به هرحال وجود خواهد داشت، این کار را در مواقع اضطراری از طریق همان فلر خاموش انجام میدهند که در موقع لزوم با یک جرقه روشن و پس از اتمام کار مجدداً خاموش میشود.