نشست ویژه بررسی مشکل آب در روستاهای اهواز؛

تاكيد استاندار بر توزيع عادلانه آب كشاورزى در بخش مركزى اهواز

در زمینه آب شرب هم قرار شد برای روستاهای قلعه سحر، مراونه، دغاغله و سایر روستاهایی که در وضعیت حاد هستند ظرف یک‌ماه تقویت پمپاژ صورت بگیرد
کد خبر: ۴۴۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲ 26 June 2017
استاندار خوزستان بر توزیع عادلانه آب کشاورزی در بخش مرکزی اهواز تاکید کرد.

به گزارش تابناک خوزستان، غلامرضا شریعتی پس از نشست بررسی مشکلات آب شرب و کشاورزی بخش مرکزی اهواز در جمع خبرنگاران گفت: این نشست با توجه به درخواست نمایندگان مردم شریف اهواز، کارون، باوی و حمیدیه پیرامون مسائل مربوط به آب شرب و کشاورزی در بخش مرکزی اهواز برگزار شد.

وى در مورد مشكلات مربوط به تامین آب کشاورزی افزود: مردم در بخش مرکزی اهواز در انتهای خط بوده و تامین آب آن‌ها به سختی انجام می‌شود. مقرر شد فرمانداران با هماهنگی معاون عمرانی استانداری و سازمان آب و برق خوزستان برنامه‌ای مدون همراه با نوبت‌بندی تنظیم كنند و ضامن اجرای آن هم فرمانداران خواهند بود.

شریعتی گفت: این برنامه در راستای توزیع عادلانه آب برای کشت تابستانه خواهد بود تا نقاط پایین‌دست مورد کم لطفی و غفلت قرار نگیرند.

وی افزود: در زمینه آب شرب هم قرار شد برای روستاهای قلعه سحر، مراونه، دغاغله و سایر روستاهایی که در وضعیت حاد هستند ظرف یک‌ماه تقویت پمپاژ صورت بگیرد.

به گفته استاندار خوزستان تاسیسات آب مراونه طی یک ماه بازسازی و لایروبی خواهد شد. همچنین تصفیه خانه آب منطقه قلعه سحر ظرف یک سال به اتمام خواهد رسید و ان‌شاءالله با بهره‌برداری از این تاسیسات آب شرب مناطق الباجی، الهایی، قلعه سحر، مراونه و روستاهایی که در آن مسیر هستند تامین خواهد شد اما طی این یک سال از طریق تقویت پمپاژ و افزودن یک تانکر به تانکر فعلی تلاش خواهد شد آبرسانی در این مناطق به نحو مطلوبی انجام شود.

همچنين استاندار خوزستان روز گذشته در آیین افتتاح طرح بهسازی و آسفالت معابر روستای بیت باوی از توابع بخش مشراگه شهرستان رامشیر با تبریک حلول عید سعید فطر اظهار کرد: اهالی این روستا بحمدالله عمدتا جزو افراد تحصیلکرده و فرهنگیان هستند و این مایه فخر و مباهات است و امروز آسفالت و بهسازی معابر آن انجام شده است.

وي با بیان اینکه باید خدمات‌رسانی به روستاها بیش از پیش افزایش یابد، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در رسیدگی به مناطق محروم عنایت ویژه‌ای داشته است.

شريعتي افزود: یک ماه پیش کلنگ‌زنی طرح آبرسانی به این منطقه انجام شد و تا امروز لوله‌گذاری به میزان پنج کیلومتر اجرا شده و ۱۰ کیلومتر آن باقی مانده است و امیدواریم ظرف یک تا دو ماه آینده تکمیل شود تا آبرسانی که جزو وظایف حاکمیتی است برای مردم منطقه فراهم شود.

وى با اشاره به طرح بهسازی و آسفالت معابر خاطرنشان کرد: نحوه انجام کار که در این منطقه انجام شد و همه دست به دست دادند تا کار انجام شود باید در روستاهای مختلف استان تبدیل به الگو شود و باید سعی کنیم خدمات رسانی به روستاها بیش از پیش افزایش یابد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در زمینه رسیدگی به مناطق محروم عنایت ویژه‌ای داشته و با ایجاد زیرساخت‌ها در جهت توازن منطقه‌ای و ایستایی جمعیت در مناطق مختلف اقدام كرده است تا از تمرکز جمعیت در نقاط خاص جلوگیری شود.

شریعتی ادامه داد: این امر هم جز با کارهایی در جهت بهبود شرایط زیست در مناطق کمتر توسعه‌یافته محقق نمى‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: رسیدگی به مناطق محروم موجب پراکندگی جمعیت مى‌شود که این امر باعث افزایش ضریب امنیت ملی خواهد شد.

وى خاطرنشان کرد: از آقای آخوندی که همواره نگاه باز و مساعدی در کمک به مناطق کمتر توسعه‌یافته و استان خوزستان داشته، تقدیر و تشکر می‌کنم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: تلاش و پیگیری و هماهنگی همه مسوولان از جمله نماینده شهرستان رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان رامشیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان موجب شد که این کار امروز به سرانجام برسد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار