آغاز طرح تابستانی پلیس راه البرز

کد خبر: ۴۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 08 June 2015
رییس پلیس راه استان البرز از آغاز مرحله نخست طرح تابستانی پلیس راه در این استان خبر داد.

سرهنگ رضا اکبری گفت: در اجرای این طرح بیش از60 تیم پلیس با استقرار در پایگاه های ثابت و سیار فعالیت خود را آغاز کرده اند و علاوه بر تیم های خودرویی از تیم های موتورسوار نیز استفاده می شود.

وی افزود: در اجرای طرح تابستانی دوربین های سرعت سنج ثابت و سیار، روزانه برای کنترل سرعت خودروها در این استان فعال شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: ماموران دراین مرحله ازطرح بر رفتاررانندگان به صورت ویژه نظارت وکنترل خواهند داشت و با اجرای طرح های اقدامات کنترلی بر ناوگان حمل ونقل عمومی و مسافربری، موتورسیکلت سواران و همچنین ناوگان حمل باربری را خواهند داشت.

وی گفت : علاوه براین نیز با بکارگیری دوربین های ثبت تخلف درجاده کرج- چالوس تخلفات حادثه ساز ازحوادث درجاده کوهستانی کرج - چالوس پیشگیری می شود.

وی اضافه کرد: دوربین های هوشمند ثبت تخلف تخلفات انحراف به چپ وسبقت وسرعت غیر مجاز را ثبت کرده و با توجه به اینکه ازطریق سیستم پلاک خوان کنترل می شود، عکس آنها نیز گرفته می شود.

وی گفت: انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز ازشایع ترین تخلفات در سطح محورهای کوهستانی به ویژه جاده کرج -چالوس است که موجب بسیاری ازتصادفات یا انسداد جاده می شود.

اکبری گفت : درتابستان گذشته دربخش تخلف انحراف به چپ سه فقره تصادف فوتی و 12نفر مجروح شدند.

وی افزود: در بخش تخطی ازسرعت مطمئنه (سرعت غیرمجاز ) دراین مدت 12نفر فوتی و 17نفر مصدوم داشتیم.

به گفته وی، تخلف عدم توجه به جلو دراین استان 10نفر فو ت و 38نفر مصدوم شدند که با برنامه ریزیهای انجام شده علاوه بر اقدامات کنترلی باید با فرهنگ سازی و هماهنگی سایر ارگانها درصدد کاهش آن باشیم.

رییس پلیس راه استان البرز گفت: مرحله اول طرح تابستانی پلیس راه استان البرز از امروز آغاز شده و تا اول ماه مبارک رمضان (28 خرداد )ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مرحله دوم این طرح نیز بعدازماه مبارک رمضان تا اول مهرماه سال جاری اجرا می شود.

وی اظهار امیدواری کرد : با همکاری خوب مردم شاهد نهادینه شدن فرهنگ درست رانندگی کردن در کشور و از جمله استان البرز باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار