امروز هم عاشوراست

شهید شعبانعلی چهارپاشلو در وصیت‌نامه خود آورده است: امروز هم عاشوراست؛ امام خود را یاری دهید.
کد خبر: ۴۵۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 01 July 2017
شهید شعبانعلی چهارپاشلو فرزند رمضان در سال 1346 در روستای گدوک به دنیا آمد و در سال 1362 در پادگان آموزشی امام حسین (ع) و با خفگی در آب به شهادت رسید؛ این شهید والامقام در گلزار شهیدان روستای گدوک آرمیده است.
 
شهید شعبانعلی چهارپاشلو در 20 خردادماه 46 در یک خانواده ساده و در روستای گدوک دیده به جهان گشود.
 
وی از همان دوران کودکی بسیار ساعی و کوشا بود و در همه کارها با خانواده خود همکاری داشت؛ تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان شکوفه روستای گدوک به پایان رساند و بنا به گفته والدین و دوستانش در زمینه درسی نیز در میان دانش‌آموزان روستا ممتاز بود.
 
بعد از اتمام دوره ابتدایی برای ادامه تحصیل در دوره راهنمایی به فیروزکوه سفر کرد. شهید تا سال سوم راهنمایی در مدرسه آیت‌الله طالقانی به تحصیل ادامه داد و گویا به عضویت بسیج این مدرسه درآمد و در همان سال هم تصمیم گرفت به‌طور داوطلبانه عازم جبهه‌های جنگ شود و بعد هم در زمستان سال 62 به علت آشنا نبودن به فن شنا در پادگان آموزشی امام حسین (ع) غرق شد.
 
وی در فرازهایی از وصیت‌نامه خود آورده است: برادران و خواهرانم؛ ای آن کسانی که قبل از انقلاب می‌گفتید ای کاش در زمان امام حسین (ع) بودیم و در راه خدا می‌جنگیدیم و اگر ما در آن موقع بودیم، امام را یاری می‌کردیم، اینک امام و امروز نیز عاشوراست.
 
این شهید یادآور شده است: سرزمین مقدس جنوب و غرب کشورمان کربلاهای دیگر است، بروید و امام خمینی (ره) را که فرزند راستین امام حسین (ع) است، یاری رسانید.
 

بیشتر بخوانید:
 
 
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار