فرانسه در تکاپوي ورود به صنعت ايران

بازار بکر و پُرمشتري و البته امن ايران، چشم تمامي تجار اروپايي را گرفته است و در صف ورود رايزنان اقتصادي، اين بار فرانسوي‌ها زنبيل گذاشته‌اند تا در اولين فرصت براي رايزني اقتصادي، وارد ايران شوند.
کد خبر: ۴۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰ 09 June 2015
به گزارش تابناک یزد ،در چند ماه گذشته هيات هاي مختلفي از کشورهاي اروپايي به‌ قصد گسترش تجارت يا از سرگيري روابط اقتصادي با ايران، راهي اتاق بازرگاني تهران شده‌اند که اعضاي اتاق، از جلسات دوطرفه با شرکاي اروپايي خود، رضايت دارند.
شرکت‌هاي فرانسوي در زمينه هاي گوناگون صنعت، با ايران همکاري داشته‌اند و از همين رو، فرانسوي‌ها نمي‌توانند به‌راحتي از بازار ايران پس از تحريم بگذرند.
طبق شنيده‌ها، هماهنگي و رايزني‌هاي سفر يک گروه تجاري فرانسوي براي رايزني براي پس از توافق جامع ميان ايران و غرب به‌ منظور توسعه مناسبات اقتصادي در زمينه خدمات شهري و غيره براي ورود به ايران فراهم مي‌شود.
ابوالفضل رهنما، مديرکل آمريکا و اروپاي معاونت بين‌الملل اتاق ايران، در همين رابطه گفت: توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي ايران و فرانسه براي توسعه روابط تجاري بين دو کشور مناسب است که بايد از اين فرصت‌ها براي گسترش همکاري‌هاي اقتصادي بهره برد و زمان را از دست نداد.
وي ادامه داد: شرکت‌هاي کوچک و متوسط موتور روابط تجاري دو کشور هستند که اتاق‌هاي بازرگاني ايران و فرانسه با همکاري اتاق مشترک ايران - فرانسه با برگزاري همايش‌ها و جلسات رودررو و همچنين تبادل هيات هاي تجاري، شناخت و آشنايي بيشتري را براي اعضاي اتاق‌هاي بازرگاني و مديران شرکت‌هاي کوچک و متوسط خود فراهم نمايند.
وي افزود: بازرگانان دو کشور مي‌توانند با شهرهاي مختلف دو کشور از نزديک آشنا شوند. شرکت‌هاي فرانسوي مي‌توانند به شهرهاي اصفهان، شيراز، اراک، مشهد، تبريز، قزوين سفر کنند و از نزديک با پتانسيل‌هاي موجود در آن مناطق هم آشنا شوند.
رهنما با اشاره به آنکه، مهم‌ترين شرکاي تجاري ايران، کشورهاي چين، کره، ترکيه، هند و... هستند؛ گفت: زمينه‌هاي همکاري با ايران متفاوت و متنوع است. ايران داراي بازار بزرگ شامل کشورهاي همسايه، خليج‌فارس، آسياي ميانه، قفقاز است که بهترين و مفيدترين راه براي ارتباط با اين کشورها از طريق ايران امکان‌پذير است.
وي درخصوص مشکلات بانکي و مالي بين تجار دو کشور بيان کرد: با مذاکرات بين کارشناسان مالي و بانکي دو کشور، راه‌هاي قانوني رفع مشکلات بانکي بررسي خواهد شد و در اين زمينه مشکلي وجود نخواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار