پروفسور علی الماسی در گفتگو با تابناک:

مبارزه با موادمخدر یک رویکرد اجتماعی است

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه مبارزه با موادمخدر یک رویکرد اجتماعی است، گفت: با مشارکت مردم می توان سلامت را در همه ی جوانب در سطح جامعه تامین کرد.
کد خبر: ۴۵۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 12 July 2017
علی الماسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: 75تا85 درصد از تامین سلامت جامعه مغفول مانده است که این ناشی از عدم مشارکت افراد  ونهادهای اثرگذار است.

 وی در ادامه گفت: هر چند که برای تامین سلامت و داشتن جامعه ی پاک هزینه ی فراوانی می شود اما همچنان در جامعه با ناهنجاریهای اجتماعی روبرو هستیم .

 معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سلامت متاثر از دو عامل ژنتیکی و محیطی ذکر کرد و افزود: معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بر اساس شرایط حاکم براستان با هدف سلامت محوری دایر شده است.

 پروفسور الماسی با بیان اینکه آنچه که باعث ماندگاری می شود تحول است نه زور، تصریح کرد: ما با رویکرد اجتماعی می خواهیم معضلات موجود را درسطح جامعه کم کنیم که برای این کار به برنامه ریزی و آموزش نیازداریم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد:  لازم است در مقابل تهدیدات و خطرات فرصت های را به وجود آوریم که  درا ین زمینه سیستم مدیریت کشور باید به صاحبان ایده و کار در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی کمک کند چراکه بیکاری از عوامل مهم  روی آوردن جوانان به اعتیاد است.

 وی با بیان اینکه اگر مشارکت جمعی نباشد معضل بیکاری رفع نمی شود، عنوان کرد: برای رفع بیکاری باید با استفاده از آموزه های دینی، فرهنگ مشارکت جمعی را تقویت کنیم و در این زمینه روحانیان ودست اندرکاران را باخود همراه کنیم.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار