آمار واحدهای‌ تولیدی‌ راکد در کردستان

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه 790 واحد تولیدی در کردستان وجود دارد، گفت: 17 درصد این واحدها به دلایل مختلفی راکد هستند.
کد خبر: ۴۶۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 22 July 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمد دره وزمی، در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در سنندج، اظهار کرد: در سال 95 جلسات متعددی به منظور رفع مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران تشکیل شده که در نتیجه این جلسات 120 میلیارد تومان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی و به برخی نیز سرمایه ثابت پرداخت شده است.

وی گفت: در سال 96 نیز که با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، تسهیلگری برای تولیدکنندگان در دستور کار مسئولان ارشد استان قرار دارد و در این زمینه از همه بانک‌ها هم می‌خواهیم همچون همیشه به منظور احیای واحدهای تولیدی با تولیدکنندگان همکاری داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان به ظرفیت‌های کردستان در حوزه صنعت و معدن اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر 790 واحد تولیدی در کردستان وجود دارد که 17 درصد از آنها به دلایل مختلفی راکد هستند و دلیل عمده آن نبود بازار و نبود سرمایه در گردش است.

وی به ظرفیت‌های معدنی کردستان هم اشاره کرد و گفت: فرآوری گونه‌های معدنی کردستان و جلوگیری از خام فروشی یکی از شعارهای دولت بود که در همین راستا سنگ آهن کردستان که قبلاً خام فروشی می‌شد، امروز یک میلیون و 300 هزار تن کنسانتره تولید می‌کند و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم خام فروشی سنگ آهن در کردستان به پایان برسد.

دره‌وزمی به ظرفیت شهرستان سقز در تولید طلا هم اشاره کرد و افزود: کردستان می‌تواند قطب تولید طلای کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 92، 466 واحد دارای پروانه در کردستان داشتیم که امروز تعداد آنها به 655 واحد رسیده و 47 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهای تولیدی از نظر اشتغال 84 درصد و از نظر سرمایه گذاری پروانه‌های بهره برداری نیز 915 درصد رشد داشته است.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار