اعضای بدن هنرمند تبریزی به بیماران نیازمند اهدا شد

کد خبر: ۴۶۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 31 July 2017

وحید نصیریان هنرمند عرصه انیمیشن کشور در 46 سالگی پس از مرگ قلبی، توانست با اهدای نسوج خود تعدادی از بیماران را از معلولیت برهاند.

 خانواده وحید نصیریان کارگردان انیمیشن "قلب سیمرغ" که شامگاه 5 مرداد بر اثر ایست قلبی درگذشت به وصیت وی عمل کرده و نسوج او را به بیماران نیازمند اهدا کردند.


جلال نصیریان عموی این هنرمند درباره وصیت بردارزاده خود گفت: یک‌ مژده می‌دهم که جز من و خدا و وحید کسی از آن اطلاع نداشت. وحید به من توصیه کرده بود که «اگر من زود رفتم و از نسوج من چیزی باقی بود آن را هدیه کنید» و من دیروز این کار را کردم.‌ یعنی رییس دانشگاه علوم پزشکی به من گفت می‌خواهی اینکار را انجام دهی و من فقط با برادرش و خودش مشورت کردم. به همین دلیل الان تمام نسوج‌ او هدیه است تا به افرادی دیگر آرامش داده شود.

مراسم تشییع پیکر مرحوم وحید نصیریان صبح امروز در خانه سینما برگزار شد تا پس از آن در تبریز به خاک سپرده شود

وحید نصیریان متولد ۱۳۵۰ شهر اهر و فارغ‌التحصیل هنرهای زیبای تبریز در سال ۱۳۶۸ است و در عرصه‌ی نقاشی، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی انیمیشن فعال بود.

او جوایز متعدد ملی و بین المللی و همین‌طور داوری بیش از ۵۰ جشنواره ملی و بین المللی فیلم و انیمیشن را نیز در کارنامه هنری‌ خود داشت.

 

مراسم تشییع این هنرمند،فردا سه شنبه ساعت 9 صبح با حضور اصحاب رسانه در وادی رحمت تشیع ودرقطعه مخصوص اهدا کنندگان خاکسپاری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار