از ابتدای تیرماه سال جاری؛

کارگاه شاهنامه‌خوانی در اصفهان برگزارمی‌شود

تابناک: مدیر کتابخانه ولایت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای تیرماه، کارگاه شاهنامه‌خوانی کودکان و نوجوانان روزهای شنبه از ساعت 9 تا 10 صبح در کتابخانه ولایت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 14 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حمیدرضا عکاف‌زاده امروز اظهار کرد: از آنجا که اهمیت شاهنامه‌خوانی از گذشته‌های دور تاکنون در میان مردم بسیار رواج داشت ما نیز بر آن شدیم تا کودکان و نوجوانان را از ابتدای زندگیشان با این هنر آشنا کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی از خانواده‌ها تصور می‌کنند که کودکان و نوجوانانشان توانایی شاهنامه‌خوانی را ندارند این در حالی است که کودکان و نوجوانان قشر خلاقی هستند که توانایی خواندن شاهنامه‌خوانی را دارند.

مدیر کتابخانه ولایت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ادامه داد: از ابتدای تیرماه، روزهای شنبه هر هفته نوجوانان 8 تا 12 سال و دوشنبه‌ها نیز کودکان بین سنین 5 تا 7 سال می‌توانند شاهنامه‌خوانی را در کتابخانه ولایت تجربه کنند.

وی با بیان اینکه شاهنامه‌خوانی به زبان کودکانه از جاذبه‌های اصلی این برنامه است، گفت: از آنجایی که طبق تحقیقات انجام شده به خاطر حجم بالای شاهنامه، عده‌ای از کودکان و نوجوانان از خواندن شاهنامه هراس دارند، برگزاری این کارگاه‌ها می‌تواند آنها را با زوایای مختلف آشنا کند.

عکاف‌زاده عنوان کرد: این برنامه همچنین زمینه‌های لازم را برای حفظ اشعار شاهنامه برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار