معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

شوراهای اسلامی مظهر دموکراسی در جامعه هستند

تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی مظهر دموکراسی در جامعه هستند، گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید برنامه خود را تدوین کنند.
کد خبر: ۴۸۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 19 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- گودرز امیری در نخستین کارگاه آموزش توجیهی اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان، با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی در توسعه استان نقش بسزایی دارند، اظهار کرد: فرصت‌های بسیاری برای توسعه‌یافتگی استان وجود دارد که با انتقاد حل نمی‌شوند و نیازمند همدلی، همگرایی و همفکری همگان است.

وی افزود: اجرای پروژه‌هایی از جمله آزادراه لردگان به ایذه، شهرکرد به فولادشهر، راه آهن، تبدیل راه‌های چهار خطه به شش خطه و تامین منابع آب در بخش کشاورزی می‌تواند در توسعه استان نقش بسزایی داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استاندار با بیان اینکه وجود شوراها امری ضروری و مهم است، ادامه داد: بهترین عامل رسیدن به دموکراسی، واگذاری امور به شوراهای محلی بوده است.

وی گفت: انتظار است شوراهای اسلامی شهر و روستای به سمت منافع عمومی حرکت کرده تا محبوبیت عمومی ایجاد شود در غیر این صورت، با شکست مواجه خواهند شد.

امیری تاکید کرد: بایستی افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های شهرداری مدنظر شوراها قرار گیرد که می‌توان با ایجاد واحدهای تولیدی و ایجاد ارزش افزوده در شهرداری‌ها برای خدمت رسانی و افزایش درآمد به شهرداری‌ها کمک کرد.

وی گفت: بایستی شوراها واگذاری امور شهرداری به بخش خصوصی، برون‌سپاری، قانون‌گرایی و دوری از مدیریت مشغله و نظارت بر توسعه طرح‌های تفضیلی و هادی را سر لوحه کار خود قرار دهند.

امیری با اشاره به اینکه شوراها باید برنامه خود را تدوین کنند، تصریح کرد: این برنامه باید پنج ساله و دارای چشم‌انداز 20 ساله باشد تا برنامه ها برای دوره‌های بعد تداوم یابد.

وی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا درخواست کرد: در انتخاب شهردار با تجربه دقت کرده و با حساسیت بالا این شخص را انتخاب کنند زیرا شهردار علاوه بر حل مشکل مردم و پیشرفت شهر، باید بتواند برنامه مدیریت شهری را به درستی اجرا کند.

امیری در پایان اختصاص 160 میلیارد تومان هزینه برای گازرسانی به روستاها و مناطق صعب‌العبور استان، ایجاد یک هزار و 400 اشتغال در پتروشیمی لردگان، ایجاد اشتغال بیش از 600 نفر در فولاد سفید دشت، مکانیزه کردن کشاورزی به منظور تغییر در فرصت‌های شغلی و احداث 350 کیلومتر بزرگراه را از جمله اقدامات دولت یازدهم عنوان کرد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی استان اظهار کرد: عدم آموزش مهم‌ترین آسیبی بوده که شوراهای اسلامی را تهدید می‌کرد و موجب شده بود قانون‌گریزی رواج یابد و مدیریت را تحت‌الشعاع قرار دهد.

اکبر منصوری با اشاره به اینکه آموزش هزینه نیست بلکه یک سرمایه به شمار می‌رود، افزود: بایستی اعضای شوراهای اسلامی کارها را به صورت برنامه محور آغاز کنند تا در مسیر توسعه و پیشرفت شهر مثمر ثمر واقع شوند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب شهردار جزء وظایف کوچک شوراها است، خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر نباید تنها به انتخاب شهردار بسنده کنند بلکه آن‌ها نیز مسئول آرامش مردم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار