آبرسانی سیاربه 50 تا 60 روستا

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: تابستان امسال به 50 تا 60 روستا آبرسانی سیار خواهیم داشت.
کد خبر: ۴۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 16 June 2015
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: تابستان امسال به 50 تا 60 روستا آبرسانی سیار خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، "حبیب‌الله مومیوند" ، با بیان اینکه امسال به ویژه در شمال استان کاهش بارندگی بیشتری را شاهد بودیم، اظهار کرد: بحث برداشت از آب‌های زیرزمینی و کشت محصولات پرآب‌بر نظیر سیب‌زمینی، هندوانه و ... در شمال و کشت خیار و گوجه‌فرنگی در جنوب استان همچنان ادامه دارد و همین امر به منابع آبی آسیب رسانده است.

وی با بیان اینکه 10 ها پروژه‌ تامین آب در دست اقدام داریم، تصریح کرد: پروژه تامین آب در روستای یلفان در شهرستان همدان، روستای قره‌بلاغ در رزن و کرتیل‌آباد در ملایر به بهره‌برداری رسیده و مابقی در دست اجراست تا از این طریق از مشکلات آب شرب روستایی کم کنیم.

مومیوند با بیان اینکه در صورت همراهی مردم و به نتیجه رسیدن پروژه‌های تامین آب سال آبی سختی در تابستان نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بیشتر مشکلات در بخش آب، استفاده از آب شرب برای غیرشرب و بهداشت است به طوریکه بخشی از آب شرب صرف آبیاری باغچه‌ها و درختان می‌شود و همین امر کار را در تابستان سخت می‌کند.

وی با بیان اینکه جمعیت زیادی از روستاها با مشکل آب مواجه نیستند، عنوان کرد: در حال حاضر با 10 دستگاه تانکر به 20 روستای کوچک به صورت سیار آبرسانی می‌شود چراکه آبرسانی سیار به روستاهای بزرگ کارساز نیست.

وی با بیان اینکه امسال تابستان به 50 تا 60 روستا آبرسانی سیار خواهیم داشت، افزود: روستائیان از آب شرب استفاده غیرمجاز نداشته باشند و کسانی که انشعاب‌های غیرمجاز دارند برای قانونی کردن آن‌ها مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در حال پیگیری انشعابات غیرمجاز در روستاها هستیم تا از این طریق مصارف را مدیریت کنیم به طوریکه برآورد کرده‌ایم 20 هزار انشعاب غیرمجاز در روستاها داشته باشیم که برای شناسایی آن‌ها از شوراها و دهیاران کمک می‌گیریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار