معاون استاندار مرکزی:

برنامه ششم توسعه استان مرکزی با رویکرد مبارزه با بی‌سوادی تدوین شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی گفت: برنامه ششم توسعه استان مرکزی با رویکرد مبارزه بی‌سوادی تدوین شود و در این راستا راهکارهایی ارائه و رفع مشکلات این بخش مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸ 15 February 2015

محمدرضا عاشوری در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه ریشه کنی بیسوادی باید مورد توجه و در اولویت کار مسئولان و دولت قرار گیرد اظهار داشت: کشوری که در کاهش بی‌سوادی گام بردارد و دارای رتبه باشد به استاندارد و توسعه یافتگی رسیده است.

وی افزود: اگر بتوانیم در راستای کاهش این معضل اجتماعی گام برداریم می‌توانیم در تمام عرصه‌ها به رشد و بالندگی برسیم و بسترهای لازم را برای رسیدن به رشد و توسعه همه‌جانبه برداریم و مشکلات اجتماعی را کاهش دهیم.

معاون‌برنامه‌ریزی استاندار مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت در استان و کشور خوب بوده و با توسعه‌یافتگی 5 درصد فاصله داریم که می‌توانیم با هزینه‌های کم و وقت کم این مشکل را رفع کنیم.

عاشوری با اشاره به اینکه در راستای توسعه آموزش و پرورش باید گام برداشته شود گفت: در این راستا هر چه قدر هزینه کنیم دارای ارزش بوده و باید بتوانیم زیربناها و زیرساخت‌های رفع مشکلات اجتماعی ناشی از بیسوادی را در جامعه ایجاد کنیم.

وی افزود: باید در ارائه اعتبارات به آموزش و پرورش گام برداریم و با دست باز در این بخش ورود کنیم و بتوانیم این فاصله تا توسعه یافتگی را با تخصیص اعتبارات ویژه به این بخش مرتفع کنیم و در برنامه ششم توسعه این مهم را در اولویت کاری قرار دهیم و به آن توجه ویژه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار