رفع تصرف 23 هزار و 443 هکتار از اراضی ملی چهارمحال وبختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 23 هزار و 443هکتار از اراضی ملی این استان در نیمه نخست امسال با حکم قضایی رفع تصرف شد.
کد خبر: ۴۹۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 24 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام جزایری اظهار کرد: این اراضی با کار کارشناسی و با دستور قضایی انجام که از 84 مورد پرونده متشکله، 44 مورد مربوط به ساختمان سازی، 19مورد دیوارکشی، 2 مورد ساخت استخر، 3 مورد محوطه سازی و16 مورد سایر موارد بوده است.
وی از اجرای طرح کاداستر(حد نگاری) و صدور سند ثبتی برای بیش از 20 هزار هکتار از اراضی و عرصه های ملی این استان خبر داد و توضیح داد: 85 درصد اراضی این استان ملی است که شناسنامه دار کردن عرصه های ملی در دولت دوازدهم در دستور کار قرار دارد.
جزایری وسعت اراضی زراعی و باغی سطح استان را 247 هزار هکتار برآورد کرد و تصریح کرد: ساخت و ساز در اراضی باغی و زراعی، غیر قانونی و با حکم قضایی تخریب خواهد شد.
وی از فعال شدن سامانه اطلاعاتی در مدیریت اراضی سازمان جهادکشاورزی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در هویت‌ بخشی، شناسنامه‌ دار کردن و صدور کارت هوشمند برای کشاورزان اهمیت دارد.
وی افزود: هم اکنون بسیاری از روستاهای چهارمحال و بختیاری در جنگل ها و درعرصه های طبیعی واقع شده که این موضوع از عوامل تخریب عرصه ملی به حساب می آید.
جزایری با اشاره به برخورد قانونی با متصرفان و متخلفان افزود: اقدامات پیشگیرانه در ارتباط با تخلفات و تصرفات غیرمجاز با جدیت در دستور کار سازمان است.
وی با بیان اینکه برای حفظ و صیانت از اراضی ملی باید اقدامات مراقبتی و تعامل بین دستگاهی در دستور کار قرار گیرد، گفت: سال گذشته 104 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با تعامل دستگاه های اجرایی رفع تصرف شد.
چهارمحال و بختیاری 270 هزار هکتار اراضی زیر کشت با 60 هزار بهره بردار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار