شعله های آتش بازهم به جان نخلستانهای دهستان ناهوک سراوان

کد خبر: ۵۰۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 01 October 2017
بخشدار بخش جالق شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: شعله های آتش باردیگر نخلستانهای دهستان ناهوک از توابع این بخش را فراگرفت و حدود 500 نخل خرما طعمه حریق شد.
عبدالحکیم شاهمیری عصر امروز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این آتش سوزی که از ساعت 14:35دقیقه شروع شد500 نفر نخل خرما شامل 200 نخل بارور و بقیه پاجوش و غیر بارور در آتش سوختند.
وی گفت: پس از وقوع آتش سوزی و تا رسیدن ماشین آتش نشانی در ساعت 15:45 دقیقه مردم ناهوک و میهمانان کمپ گردشگری باسطل و بطری به اطفای حریق پرداختندکه اگر کمک این عزیزان نبود چه بسا آتش بیشتر گسترش پیدا می کرد و مهار آن غیر ممکن می شد و سرانجام آتش در ساعت 19:15مهار شد.
وی خاطر نشان کرد: همه ساله تعداد زیادی از نخیلات و درختان بخش جالق طعمه ی حریق می شود و از بین می روند و حتی در برخی مواقع آتش به نزدیکی مناطق مسکونی و منازل مردم سرایت می کند.
بخشدار جالق تصریح کرد: به دلیل نبود ایستگاه آتش نشانی و نداشتن ماشین اطفای حریق و فاصله زیاد دهستان ناهوک از مرکز شهرستان و مرکز بخش جالق آتش سوزی ها خسارات زیادی را به بار می آورد.
وی اظهار داشت: علت اصلی این گونه آتش سوزی ها بی احتیاطی اشخاص به ویژه معتادانی است که در بین نخیلات موادمخدر مصرف می کنند و همچنین کشاورزانی که برای از بین بردن حشرات و ضایعات درختان و نخیلاتشان از آتش استفاده می کنند و بعد از پایان کار خاکسترها و زغال ها را به حال خود رها کرده و از محل دور می شوند.
وی ادامه داد: هرس نکردن درختان خرما و انباشت شاخ و برگ و ضایعات نخیلات در میان نخلستانها موجب می شود با کوچک ترین وزش باد، آتش به سرعت شعله ور شده و تمام منطقه را در بر می گیرد.
شاهمیری بیان کرد: انتظار داریم جهاد کشاورزی به عنوان همیار در کنار مردم و کشاورزان باشد.
به گزارش ایرنا نخلستانهای بخش جالق به ویژه دهستان ناهوک در اواخر شهریور و اوایل مهرماه جاری نیز دچار آتش سوزی شد و بیش از 600 نخل خرما در آتش سوختند.
دهستان ناهوک از توابع بخش جالق شهرستان سراوان در 35 کیلومتری سراوان و 48 کیلومتری مرکز بخش جالق واقع شده که به دلیل نبود مرکز آتش نشانی و نداشتن ماشین اطفای حریق و فاصله زیاد از مرکز شهرستان و مرکز بخش همه ساله تعداد زیادی از نخیلات و درختان این دهستان طعمه ی حریق می شوند.
سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار