رئیس حوزه‌های علمیه استان سمنان:

امام سجاد (ع) نخستین اقامه‌کننده عزای پدر بزرگوار خود بودند

رئیس حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان اینکه امام سجاد (ع) نخستین اقامه‌کننده عزای پدر بزرگوار خود بودند، گفت: ایشان از روایت‌کنندگان واقعه عاشورا بودند.
کد خبر: ۵۰۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 03 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی مهدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در سالروز شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: این امام گرانقدر پیام‌ران واقعه کربلا بودند.

وی با بیان اینکه کربلا در کربلا می‌ماند، اگر زینب (س) نبود، ادامه داد: امام سجاد (ع) در کنار حضرت زینب‌کبری (س) از روایت‌کنندگان واقعه عاشورا بودند.

رئیس حوزه‌های علمیه استان سمنان با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) با سخنرانی تاریخی و با صدایی رسا پرده از جنایات و سیاهی حکومت بنی‌امیه و یزید ملعون برداشت، تصریح کرد: مردم با جنایات حکومت یزید به‌عنوان یک حاکم مفسد مانند پدرش معاویه آشنا شدند.

مهدی‌نژاد با بیان اینکه امام سجاد (ع) بسیار در پیشگاه خداوند متعال سجده می‌کردند، اضافه کرد: امام سجاد (ع) نخستین اقامه‌کننده عزای پدر بزرگوار خود امام حسین (ع) بودند.

وی با تأکید بر اینکه صحیفه سجادیه از کتب مهم اسلام است، اظهار کرد: دعاهای امام سجاد (ع) در این کتاب گردآوری شده است و انسان با مطالعه این کتاب با عمق دعا آشنا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار