معاون اداره‌کل بهزیستی قزوین خبر داد

اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در 30 مدرسه قزوین

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس متوسطه اول دخترانه و پسرانه در پایه هشتم در 30 مدرسه و در شهرستان‌های البرز، تاکستان و قزوین اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۱۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 04 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان ویژه دبیران در استان اظهار داشت: کاهش اعتماد عمومی و کاهش حس نوع‌دوستی از عوامل مؤثر در شیوع آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان  با هدف ارتقا توانمندی‌های آن‌ها در زمینه‌هایی همچون اصلاح نگرش‌ها در رفتارهای پرخطر، افزایش مهارت‌های کارگروهی و مشارکت در بین دانش‌آموزان، افزایش اعتماد عمومی، آموزش تمرین تصمیم‌گیری‌های درست و غیره انجام می‌شود.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: این طرح می‌تواند با افزایش مشارکت اجتماعی در میان دانش‌آموزان در کنترل آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی را ایفا کند.

غلامرضایی یادآور شد: سوق دادن دانش‌آموزان به سمت مشارکت اجتماعی سبب تقویت سرمایه اجتماعی و خروج از فردگرایی و خودخواهی جوانان می‌شود که در این زمینه می‌توانیم با تقویت کارگروهی و با مشارکت خود دانش‌آموزان، آنان را در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون کنیم.

این مسؤول تصریح کرد: طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در سال تحصیلی 95- 96 در 10 مدرسه شهرستان قزوین به صورت پایلوت با موفقیت اجرا شد و در سال تحصیلی 96-97 طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان هم در مدارس متوسطه اول دخترانه و پسرانه در پایه هشتم در 30 مدرسه و در شهرستان‌های البرز، تاکستان و قزوین با مشارکت ادارات کل بهزیستی و آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: برای اجرای مطلوب این طرح، یک دوره آموزشی ویژه دبیران مطالعات اجتماعی و درس تفکر و سبک زندگی مدارس منتخب در 11،10 و 12  آبان ماه  سال جاری توسط سازمان بهزیستی اجرا و پس از آن دوره آموزشی در مدارس منتخب اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار