امام جمعه میبد:استعدادهای برتر باید تولید کننده علم درکشور باشند

کد خبر: ۵۲۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 12 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»امام جمعه میبد درجمع دانش آموزان استعدادهای درخشان شهید رحیمی فر گفت:شما دانش آموزان استعدادهای برتر آینده سازان کشورهستید.
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه ایران اسلامی از ظرفیت های هوشی و استعداد بالایی برخوردار است گفت :ما باید درمرز حرکت و از آن عبور کنیم .
مدیرحوزه های علمیه کشوراشاره کرد :هریک از شما دانش آموزان بالقوه عالم بزرگ ودانشمند هستید و باید مرزهای دانش را با فکر خود فتح و خودتانرا برای کارهای بزرگ آماده وجهان را با علم خود تکان دهید .
عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:ما باید درکشور به جایی برسیم که همه استعدادهای خوب درکشور ،تولیدکننده علم ارتقاء دهنده فناوری وبالا برنده سطح وجایگاه کشور درمنطقه وجهان باشند. وی گفت:ازشما استعدادهای برتر انتظارمی رود درتحول و پیشرفت وارتقاء نظام آموزش عالی نقش آفرینی کنید.
امام جمعه میبد آموزش عالی و مراکز دانشگاهی را بال مهم علم ودانش درکشور دانست و گفت:دردو دهه گذشته تحولات عظیمی به لحاظ رشد کمی دانشجویی ،تعداد اساتید و عضوهیئت علمی ،تنوع رشته ای،جسنیتی ،تعداد مراکز و دسترسی جدا از قومیتی ومذهبی درکشور انجام شده است .
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی گفت :نظام اموزش عالی ما ازلحاظ رشد کمی دانشجویی از رقم 200هزار دانشجو امروز به قریب 5 میلیون دانشجو رسیده و بیش از صدهزار عضوهیئت علمی درمراکز دانشگاهی داریم .
مدیرحوزه های علمیه کشور با اشاره به رشد رشته های دانشگاهی و عبور آن از هزار کدرشته در تحصیلات تکمیلی و دکتری گفت :شاخص دیگر تنوع جنسیتی است و امروز حضور دختران در دانشگاهها از مرز 60 درصد عبور کرده است . امام جمعه میبد با بیان اینکه بالای 2هزار مرکز آموزش عالی درکشور وجود دارد که دسترسی آن را آسان کرده است گفت :امروز بیش از 50 درصد دانشگاهها دراختیار بخش خصوصی است و صدها مرکزپژوهشی و تحقیقاتی درکشور ایجاد شده است .  
رئیس جامعه المصطفی العالمیه  با اشاره به  اینکه درحوزه فناوری های پیشرفته 10فناوری پیشرفته مثل نانو،انرژی هسته ای،هوافضا و هوش مصنوعی دارای سند است که درشورای انقلاب فرهنگی دنبال می شود به میزان تولید مقاله درکشور اشاره کرد وگفت: ما دررشد علمی و تولید مقاله رتبه اول را درطول سالها داشته ایم و اسنادپایه و پایش حرکت علمی کشور ده ها سند بالادستی بسیار مهم را بعنوان راهنمای حرکت آموزش عالی دردست داریم .  
امام جمعه میبدیک درصدی بودجه پژوهش ،عدم گره خوردن تولیدات علمی کشور با مشکلات کشور ،عدم ارتباط دانشگاه با صنعت و نداشتن امکانات کافی برای ماندگاری نخبه گان درکشور را از کاستی های آموزش عالی برشمرد و  گفت  :علم دردنیای امروز باید مولد ثروت و ارتقاء زندگی اجتماعی شود و ضعف نظام مهارتی و آموزش های کاربردی درکشور رفع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار