کاهش منابع آبی درشبکه های اجتماعی

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان با بیان اینکه تغییر اقلیم در استان آغاز شده است، گفت: مسائل و مشکلات زیست‌محیطی در سطح جامعه پررنگ‌تر شده و در شبکه‌های اجتماعی هم بحث کم‌آبی و صرفه‌جویی مطرح شده است.
کد خبر: ۵۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 25 June 2015

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان با بیان اینکه تغییر اقلیم در استان آغاز شده است، گفت: کاهش بارش برف و مقدار بارندگی و گرم شدن هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم است و باید خودمان را با این شرایط وفق دهیم.

به گزارش ایسنا؛‌ "عادل عربی" با تاکید بر اینکه کشور ایران در یک دوره خشکسالی طولانی مدت قرار گرفته است، افزود: مسأله تغییر اقلیم جدی بوده و افزایش ریزگردها از سال 88 نیز به طور مستقیم با کاهش منابع آبی مرتبط است.

وی اضافه کرد: مسائل و مشکلات زیست‌محیطی در سطح جامعه پررنگ‌تر شده و در شبکه‌های اجتماعی هم بحث کم‌آبی و صرفه‌جویی مطرح شده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اقلیم همدان سرد و کوهستانی است اما در چند سال اخیر با افزایش دمای هوا در این استان مواجه شده‌ایم و موضوع جیره‌بندی آب نیز با توجه به خشکسالی مطرح شده است.

وی گفت: همدان با شرایط خاص اقلیمی مواجه شده و باید اقدامات بیشتری در راستای حفظ منابع آبی در این استان صورت گیرد.

عربی یادآور شد: استان در زمینه محصور کردن چاه‌های غیرمجاز رتبه اول کشور را دارد با این حال اقدامات صورت گرفته در کشاورزی کافی نیست و با وجود کم‌آبی‌ها شاهد خشک شدن تالاب احیا شده پیرسلمان و تالاب آقل‌گل هستیم.

وی ادامه داد: باید برای کاهش مشکلات ناشی از کم‌آبی ادارات مرتبط از جمله صنایع و معادن، محیط‌زیست، وزارت نیرو، جهادکشاورزی، شرکت آب‌منطقه‌ای و ... دیدگاه‌های خود را به هم نزدیک کنند و به برنامه‌های عملی مشخص برسند.

وی گفت: جدی گرفتن ارزش اقتصادی آب، حفظ حریم‌های کمی و کیفی آب، رعایت ضوابط و مقررات استاندارد کیفیت آب، ارائه برنامه‌های آتی در خصوص پیش‌بینی، پیش‌گیری و ... در حوزه آب از جمله اقداماتی است که باید در این زمینه انجام شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار