با توجه به وضعیت هوای استان

بیماران قلبی وتنفسی از منزل خارج نشوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در روزهایی که هوا بخاطر پدیده گرد و غبار، آلوده است، توصیه می کنیم مردم بخصوص کودکان و سالمندان با نوشیدن شیر و مایعات زیاد سلامتی خود را حفظ کنند.
کد خبر: ۵۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 25 June 2015
دکتر علی دل پیشه با توجه به وضعیت هوای استان گفت: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان و روزه داری مردم، در هوای آلوده به آنان توصیه می شود از قرار گرفتن در هوای باز و انجام فعالیت های سنگین نیز خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به اثرات نامطلوبی که گرد و غبار بر روی پوست و موی افراد دارد به مردم توصیه می کنیم حتی الامکان در طول روز یک بار استحمام کنند و بصورت طولانی مدت در معرض هوای آزاد نیز قرار نگیرند.

دل پیشه ادامه داد: بیماران تنفسی، قلبی، ریوی، کودکان، کهنسالان و زنان باردار در روزهایی که هوا بدلیل ورود گرد و غبار آلوده است به منظور حفظ سلامتی خود جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

وی تاکید کرد: ذرات ریز گرد و غبار متاسفانه برای سلامتی افراد بسیار مضر هستند و حتی بر اساس بررسی های انجام شده موجب کاهش ناباروری در مردان می شوند.

به گزارش ایرنا، چند سالی است که استان های غربی و جنوبی کشور همجوار با کشور عراق بدلیل ورود توده های گرد و غبار به ویژه در ایام تابستان و همچنین کاهش نزولات جوی با معضل آلودگی هوا مواجه اند.

گرد و غبار علاوه بر تهدید برای سلامتی افراد موجب کاهش فرآورده های دامی و باغی، کاهش تولید عسل، خشکیدگی درختان نیز می شود.

بر اساس اعلام مسوولان هواشناسی استان ایلام توده جدید گرد و غبار از شب گذشته وارد استان شده و تا دو روز هوای شهرهای مختلف استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون (سه ماهه نخست) 14 روز آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار داشته است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار