نبود دستورالعمل مقابله با ارزان فروشی مشکلات متعددی برای تولیدکنندگان یزدی ایجاد کرد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: نبود دستورالعملی در خصوص مقابله با ارزان‌فروشی، مشکلات متعددی را برای تولیدکنندگان این استان ایجاد کرده است.
کد خبر: ۵۳۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 28 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»سید حسین بخشی  در خصوص نظارت بر عرضه گوشت پرندگانی چون کبک و بلدرچین در استان یزد، این عرصه‌ها را، عرصه‌هایی نوظهور در استان دانست و گفت: قیمت محصولاتی چون تخم و گوشت پرندگانی مانند کبک و بلدرچین در استان با توجه به میزان عرضه و تقاضا در بازار مشخص و تنظیم می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به قانون حمایت از مصرف‌کنندگان ادامه داد: البته بازار امروز استان با توجه به حضور برخی دلالان و نیز رقابتی بودن آن همواره دستخوش بی‌ثباتی بوده و قیمت‌ها همواره با کاهش و افزایش ناگهانی روبه‌رو هستند. برخی با واردات این محصولات از سایر استان‌ها قیمت‌ها را کاهش داده که با توجه به قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، هیچ دستورالعملی در خصوص مقابله با ارزان‌فروشی وضع نشده و این امر موجبات مشکلات متعددی را برای تولیدکنندگان استان فراهم آورده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: برکسی پوشید نیست که تولیدکنندگان داخلی همواره با مشکل فروش مواجه بوده و سهم عظیمی از این مشکلات به برخاسته از خلأ حضور دستگاه‌های نظارتی در این بخش از صنعت استان است، لذا می‌طلبد تا تولیدکنندگان با همدلی و اتحاد، اقدام به تشکیل اتحادیه‌ای منسجم و واحد نموده و با همکاری سازمان تعاون روستایی مشکلات این عرضه را پیگیری و رفع کنند.

وی اذعان کرد: ناگفته نماند که سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در تلاش است تا با همکاری و هماهنگی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اقداماتی در خصوص نظارت بر صنایع نو ظهر استان انجام داده تا باری از دوش تولیدکنندگان استان یزد برداشته تا به یاری خداوند تولید استان همواره پاربر جا بوده و به رشد خود ادامه دهد.

بخشی در پایان با اشاره به اهمیت حفظ سلامت در عرصه‌های نوظهور بیان کرد: نظارت‌های پزشکی همواره از سوی دستگاه‌های مختلف همچون سازمان دامپزشکی استان وجود داشته و شیوع بیماری‌های خاص نیز در اسرع وقت به اطلاع عموم می‌رسد؛اما هم استانی‌های گرامی نیز می‌توانند در صورت مشاهده موارد خاص، موضوع را به اطلاع سازمان‌های نظارتی برسانند تا در کوتاه تا اقدامات لازم در کوتاه‌ترین زمان به انجام برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار