پیش بینی اعتبار 200میلیارد ریالی درحوزه آب روستایی دهلران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستای استان ایلام گفت: امسال 200 میلیارد ریال اعتبار برای تامین و حل مشکلات آب روستایی در شهرستان دهلران پیش بینی شده است.
کد خبر: ۵۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 26 June 2015
نورالله تیموری شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید استاندار ایلام از شبکه آب شرب روستای سادات دانشگر از توابع بخش موسیان شهرستان دهلران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشکلات آب شرب روستاهای دهلران با توجه به اعتبارات ملی و استانی امسال بر طرف می شود.

وی افزود: مشکل آب شرب روستای صمانه در این شهرستان برآورد ریالی و مطالعه کامل شده و در ردیف اعتبارات برای سال 94 است که از محل اعتبارات استانی و ملی تامین اعتبار می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستای استان ایلام با اشاره به تامین آب شرب روستای سادات دانشگر از مجتمع ثاراله نیز گفت: بدلیل ای سی بالا و فرسودگی خط انتقال مشکل دارد که پروژه در سال 94 تعریف شده و اعتبارات نیز مشخص شده و به محض تخصیص اعتبار کار پروژه شروع می شود.

تیموری تاکید کرد: امسال شاهد تحول عظیمی در تامین و مرمت آب شرب و خطوط انتقال در روستاهای شهرستان دهلران خواهیم بود.

فرماندار دهلران نیز گفت: سال گذشته اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال در حوزه آب روستایی این شهرستان هزینه و آب شرب 11 روستا تامین شد.

امید علی سبزی تامین آب شرب بهداشتی برای روستای ابوغویر و ایجاد خط انتقال بطول 5 کیلومتر برای روستاهای بره بیجه، پتک اعراب، نهر عنبر، دال پری و جلیزی بالا با هدف حذف خطوط انتقال فرسوده، جایگزینی خط جدید و رفع مشکل آب شرب از جمله این اقدامات برشمرد.

وی از پیشرف 97 درصدی این طرح خبر داد و افزود: اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 500 ریال برای این پروژه هزینه می شود که آب شرب 800 خانوار در بخش موسیان را تامین می کند.

فرماندار دهلران با اشاره به تکمیل عملیات مقاوم سازی مخزن آب شرب شهر موسیان و خط انتقال شهرک مرزداران اظهار کرد: برای این دو پروژه نیز اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 880 میلیون ریال هزینه شده است.

سبزی از مناقصه فاز پایانی مجتمع نصر 2 در بخش موسیان و ایستگاه پمپاژ گوراب بالا در بخش زرین آباد خبر داد و افزود: تکمیل فاز پایانی مجتمع نصر 2 با هدف تامین آب شرب 300 خانوار در سه روستای نصر، نصر 2 و فتح با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال بزودی اجرایی می شود.

وی گفت: برای ایستگاه پمپاژ گوراب بالا شامل خط انتقال و توسعه و بازسازی شبکه بالغ بر سه میلیارد ریال هزینه می شود.

فرماندار دهلران از تکمیل فاز اول مجتمع آبرسانی روستای ابوغویر با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال خبر داد و افزود: تلاش می شود فاز دوم این مجتمع شامل آبرسانی به روستای صمانه با تامین اعتبارات اجرایی شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار