استانی شدن بودجه ۹۷ با آموزش‌وپرورش چه می‌کند؟

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت:‌ استانی شدن بودجه آموزش‌وپرورش یک تجربه شکست خورده است و باعث می‌شود فشار کسری بودجه از وزارتخانه به ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها منتقل شود.
کد خبر: ۵۴۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱ 25 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛ حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با تسنیم درباره بودجه آموزش‌وپرورش در سال 97 اظهار کرد:‌ استانی شدن بودجه آموزش‌وپرورش یک تجربه شکست‌ خورده و این مسئله با آسیب‌هایی همراه است نخست آنکه اعتباراتی که درسطح ملی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد در استان‌ها به این اندازه قرار نخواهد گرفت چون بودجه آموزش‌وپرورش در تنگنای نیازهای فراوان استانداری‌ها قربانی خواهد شد.

وی افزود:‌ با استانی شدن بودجه به دلیل عملکرد متفاوت استان‌ها زمینه اعتراض معلمان گسترده خواهد شد به این دلیل که دریک استان اضافه کار به نحوی داده می‌شود و در استان دیگر به نحوی دیگر و این مسئله باعث تحمیل فشارهایی به معلمان می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه پشت پرده استانی‌ کردن بودجه خصوصی سازی است، گفت: استانداری‌ها ماموریت پیدا می‌کنند با واگذاری مدارس به بخش خصوصی به بودجه خود کمک کنند،‌ این روش بودجه‌ریزی برای خصوصی سازی آموزش‌وپرورش و واگذاری مدارس به بخش خصوصی و واگذاری دانش‌آ‌موزان به مدارس غیردولتی است که باعث تضعیف مدارس دولتی می‌شود و این مدارس به عنوان اولویت نخست آموزش‌وپرورش نخواهند بود.

حاجی بابایی تاکید کرد:‌ با استانی شدن بودجه، مدیران کل استان‌ها از یک مدیر برنامه‌ریز و آموزشی به مدیر تدارکاتی تبدیل خواهند شد. فشار کسری بودجه از سازمان مدیریت و وزارت آموزش‌وپرورش به ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها منتقل می‌شود و چون آنها توان لازم برای تامین بودجه را نخواهند داشت نارضایتی و کمبود اعتبار بیشتر خودنمایی خواهد کرد همچنین فشار سنگین کسری بودجه و مشکلات موجود در آموزش‌وپرورش به استانداری‌ها و ادارات کل آموزش‌‌وپرورش منتقل خواهد شد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار