شهروندان صرفه جویی را جدی بگیرند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری قم با اشاره به کاهش نزولات جوی نسبت به کم آبی جدی در این استان در کمتر از هفت ماه آینده هشدار داد.
کد خبر: ۵۴۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 06 January 2018

به گزارش تابناک قم، علی جان صادق پوراظهار داشت: خوشبختانه هم اکنون با تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت تا مدتی مشکل خاصی از نظر کمبود منابع آبی نداریم، ولی اگر وضعیت بارندگی به همین شکل فعلی باشد، در آینده با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی حجم مصرف سالانه آب در استان را حدود 110 میلیون مترمکعب دانست، و افزود: از ابتدای سال 96 تا پایان آذرماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حجم آب مصرفی 3 درصد افزایش پیدا کرده است.

صادق پور ، گرم شدن هوا و افزایش جمعیت استان را دلیل عمده بالا رفتن مصرف آب عنوان کرد، و افزود: با توجه اوضاع منابع آبی استان انتظار می رود، شهروندان برای هر قطره آب ارزش خاصی قائل باشند، چرا که کمبود آب یک خطر و تهدید جدی برای استان است و همه باید از آن غفلت نکنند.

مدیرعامل آبفای قم همچنین منابع آبی را علاوه بر تامین کننده آب شرب، برای بحث اشتغال و فعالیت بسیاری از واحدهای تجاری، صنعتی، توریستی، فرهنگی و گردشگری حائز اهمیت برشمرد، و افزود: درصورت کاهش حجم منابع آبی این واحدها نیز با خطر مواجه می شوند، از این رو همه مردم باید این خطر را جدی گرفته و به آن توجه کنند.

این مسئول همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر از بهره برداری از تعدادی طرح عمرانی در حوزه آبفا خبر داد، و افزود: فاضلاب شهرک قدس و پکیج فاضلاب شهرک پردیسان، بازسازی و توسعه شبکه های فاضلاب شهرهای پنج گانه استان و همچنین رینگ شرقی و غربی شهر و لوله گذاری در مناطق 3 و 6 شهرداری به طول 100 کیلومتر از جمله طرح های یاد شده است، که با اعتباری بالغ بر 113 میلیارد ریال از محل منابع استانی و بانک توسعه اسلامی گشایش می یابد. 

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار