مسئول پذیرش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی خبر داد؛

تربیت فقیهان متخصص در موسسه عالی فقه

مسئول پذیرش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی، تربیت فقیهان متخصص در حوزه‌های مختلف را از مأموریت‌های مهم این موسسه دانست.
کد خبر: ۵۷۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 03 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام علی اصغر همتیان پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در محل خبرگزاری حوزه برگزار شد، با بیان این که موسسه عالی فقه و علوم اسلامی با امر مقام معظم رهبری تأسیس شد اظهار کرد: هدف از تأسیس این موسسه تربیت فقیهان متخصص در حوزه‌های مورد ابتلای جامعه، پاسخگویی به نیازهای فکری و فقهی نظام و کمک به تولید علم و پیشبرد دانش دینی است.

وی فعالیت این موسسه را مبتنی بر اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و بر اساس دیدگاه‌های تحول خواه رهبر معظم انقلاب و همسو با دیدگاه مراجع تقلید و بزرگان حوزه دانست.

مسئول پذیرش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی با بیان این که این موسسه در چارچوب نظام آموزشی حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کند، تأکید کرد: با توجه نقش تعیین کننده دانش فقه در هدایت رفتاری جامعه، اولویت اصلی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی تقویت دانش فقاهت بر مبنای اجتهاد جواهری است و این موسسه دنبال راه اندازی رشته فقه‌های تخصصی است.

وی افزود: تعداد زیادی از تخصص‌های فقهی مورد نیاز مانند فقه هنر، فقه اخلاق، فقه مدیریت و فقه رسانه تاکنون راه اندازی نشده است. بنابراین موسسه عالی فقه و علوم اسلامی دنبال این است که رشته فقه‌های تخصصی را در عرصه‌هایی که نظام نیاز دارد راه اندازی کند.

حجت‌الاسلام همتیان ابراز امیدواری کرد که این موسسه بتواند فقهایی تربیت کند که علاوه بر توانمندی پاسخگویی به مسائل و معضلات فقهی جامعه و نظام، به توانایی تولید علم و نظریه دست یابند.

وی اظهار کرد: سال آینده سومین سال تحصیلی است که موسسه عالی فقه و علوم اسلامی اقدام به پذیرش می‌کند.

مسئول پذیرش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۶ طلبه در دو رشته تخصصی فقه اقتصاد و فقه جزا مشغول تحصیل هستند و دو رشته فقه خانواده و فقه سیاسی نیز برای اولین بار در سال تحصیلی آینده اقدام به پذیرش می‌کند.

وی گفت: پیش بینی شده حدود ۱۵ رشته تخصصی در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی راه اندازی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار