تبلیغ برخی موادخوراکی در صداوسیما باید ممنوع شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از تلاش برای توقف تبلیغ برخی مواد غذایی آسیب رسان در صداوسیما، خبرداد و گفت: باید مردم را به مصرف مواد خوراکی سالم و بهداشتی تشویق کنیم.
کد خبر: ۵۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲ 05 July 2015
مرتضی هاشم زاده روزشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: مصرف چیپس، پفک، فست فودها و مواد خوراکی مضر و غیرسالم، از مهمترین عواملی است که سلامت مردم را به خطر می اندازد و باید تبلیغ این گونه موادغذایی محدود شود.
وی با تاکید برتلاش برای تامین سلامت مردم و پیشگیری از بیماری ها ادامه داد: برنامه ریزی شده تا کارخانه هایی که در ارتباط با تولید فراورده های غذایی فاقد ارزش غذایی فعالیت می کنند به سمت تولید مواد غذایی سالم سوق پیدا کنند.
هاشم زاده در ادامه در خصوص آلودگی آب مناطق روستایی و عشایری استان گفت: در برخی نقاط روستایی و عشایر استان، آب از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و ضروری است تا این موضوع از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی پیگیری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، کشتار غیربهداشتی دام در برخی از شهرها و روستاها را از دیگر مشکلات بهداشتی استان دانست و افزود: برهمین اساس مقرر شده تا در روستاهای بارده، کاج و سودجان گشتارگاه های صنعتی ایجاد شود و بر کشتار دام نظارت بیشتری انجام گیرد.
هاشم زاده همچنین به بروز برخی از بیماریهای ناشی از مصرف سبزیجات آلوده در استان اشاره کرد و گفت: از فاضلاب خام برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده نشود.
کارگروه سلامت و امنیت غذایی با هدف حفظ و ارتقای سلامت و بهبود کیفیت زندگی مردم، اتخاذ تدابیر مناسب، سیاستها و راهبردهای کلان در راستای رسیدن به این هدف و برای گسترش هماهنگی و همکاری های بین بخشی به صورت ماهانه برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار