تولید استان به 700 میلیارد می رسد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال 93 ارزش تولیدات صنعتی استان بوشهر 610 میلیارد تومان بود که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم در سال‌ جاری به 700 میلیارد تومان برسد.
کد خبر: ۵۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 06 July 2015
تابنارک بوشهر: سیدحسین حسینی‌محمدی امشب در آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان بوشهر اظهار داشت: 710 پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری 9 هزار و 300 میلیارد تومان و اشتغال 26 هزار نفر در استان بوشهر صادر شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون 63 درصد واحدهای صنعتی استان بوشهر فعال و نیمه‌فعال بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: همچنین 220 واحد معدنی با تولید سالانه 14 میلیون تن در سال در استان بوشهر فعال است که 1500 جواز تأسیس واحدهای صنعتی نیز در استان صادرشده است.

حسینی‌محمدی اضافه کرد: 49 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان شده ضمن اینکه 46 هزار نفر نیز در این بخش مشغول کارند.

وی ادامه داد: 95 واحد معدنی بالای 81 درصد پیشرفت فیزیکی و 45 واحد معدنی دارای 61 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی در استان بوشهر فعال هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی با اصلاح بخشنامه‌های مختلف شرایط بهبود فضای کسب‌وکار را در فراهم کرده و موجب شده رکود در کشور کنترل شود.

حسینی‌محمدی بیان داشت: در سال 93 ارزش تولیدات صنعتی استان بوشهر 610 میلیارد تومان بود که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم در سال جاری به 700 میلیارد تومان برسد.

وی با تأکید بر تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه، خواستار استفاده از ظرفیت‌های علمی برای توسعه فعالیت‌های واحدهای صنعتی در استان شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ارتباط با مشکلات واحدهای صنعتی استان بوشهر بیان کرد: کمبود نقدینگی از عمده مشکلات واحدهای صنعتی استان بوشهر است، این درحالی‌که است که سهم تسهیلات بخش صنعت در کل کشور 31.5 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در سال‌جاری قرار است این رقم به 45 درصد برسد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار