تداوم خشکسالی‌های استان قم در سال ۹۷

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: ادامه روند خشکسالی در کشور و استان قم در سال ۹۷ نیز ادامه خواهد داشت و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته سال ۹۷ سخت‌ترین خشک‌سالی استان قم در مقایسه با سال‌های گذشته خواهد بود.
کد خبر: ۵۸۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲ 01 April 2018

به گزارش تابناک قم، محسن اروجی در جلسه ستاد تسهیلات استان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: آمادگی‌های لازم در استان برای برگزاری مناسب روز طبیعت در استان ایجادشده است.

وی با اشاره به وضعیت خشکسالی‌های متوالی در استان قم افزود: ادامه روند خشکسالی در کشور و استان قم در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته سال 97 سخت‌ترین خشکسالی استان قم در مقایسه با سال‌های گذشته خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با تأکید بر اهمیت استفاده مناسب و درست از منابع آبی در استان قم گفت: با توجه به تکرار و ادامه روند خشکسالی در استان قم دستگاه‌های اجرایی و تصمیم‌ساز باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشد، صرفه‌جویی و استفاده بهینه از مصارف آبی باید موردتوجه همگان قرار گیرد.

اروجی با بیان برخی مشکلات و معضلات ایجادشده براثر خشکسالی‌های مداوم در استان عنوان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در استان و خشک شدن بسیاری از مراتع طبیعی امکان آتش‌سوزی و حریق با سهولت ایجادشده است بنابراین شایسته بوده که شهروندان در روز طبیعت نسبت به رعایت موازین ایمنی دقت نظرهای لازم را داشته باشند.

وی آمادگی نیروهای امدادی در استان را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: نیروهای امدادی استان آمادگی‌های لازم و کافی برای مقابله و خدمات‌رسانی در روز طبیعت را داشته و از این نظر مشکلی در سطح استان وجود ندارد، همچنین نیروهای امدادی استان تا پایان تعطیلات نوروزی در محورهای مواصلاتی استان مشغول به خدمت به مسافران خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با هشدار نسبت به رعایت موارد ایمنی در بین رانندگان، تأکید کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی در محورهای استان متأسفانه 5 نفر براثر سانحه فوت‌شده و 368 نفر نیز دچار جراحت شده‌اند، همچنین در این ایام اورژانس هوایی استان 43 عملیات نجات وامداد رسانی انجام داده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان قم نیز در این جلسه، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در مقوله برخورد با واحدها و مجتمع‌های بین‌راهی باقدرت و جدیت کامل برخورد کرده و وقوع تخلفات در این عرصه را عبور از خطوط قرمز خود می‌داند.

سید مجتبی فرهادی قمی ادامه داد: روز 11 فروردین‌ماه سال جاری در بیش از 31 هزار نفر در استان قم اسکان پیداکرده‌اند همچنین از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 592 هزار مسافر در سطح استان قم اسکان‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: رونق ابنیه تاریخی استان ازنظر جذب گردشگر یکی از سیاست‌های مهم اداره کل میراث فرهنگی بوده که برنامه‌ریزی‌های برای این منظور صورت گرفته است، روز گذشته بیش از 5 هزار نفر از اماکن تاریخی استان قم بازدید کرده‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار