فضای معنوی تأثیر فوق‌العاده‌ای در رفتار انسان‌ها دارد

استاد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ماه شعبان فرصتی برای تقویت نشاط معنوی در انسان‌ها فراهم می‌کند، گفت: فضای معنوی تأثیر فوق‌العاده‌ای در رفتار انسان‌ها دارد.
کد خبر: ۵۹۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 29 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایکنا،فاطمه گرکانی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی ، گفت: برکات و آثار معنویت در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است و به برکت معنویت بسیاری از آلودگی‌ها در جامعه کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به ماه شعبان که فرصت‌هایی برای تقویت نشاط معنوی در انسان‌ ایجاد می‌کند، افزود: نقش معنویت در کاهش وقوع جرم مهم است و این ماه، ماه کسب فضائل اخلاقی استتوسعه روح معنویت در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی

گرکانی درادامه با اشاره به معارف معرفتی و عرفانی دعای عهد و مناجات شعبانیه، گفت: انس با ادعیه در جامعه باید بیش از پیش نهادینه شود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: هنگامی که بر باورهای مذهبی و اعتقادات مردم جو معنویت حاکم می‌شود افراد تحت تأثیر این جو قرار گرفته و بیشتر از اعمال و رفتار خود مراقبت می‌کنند.

وی به توسعه روح معنویت در جامعه اشاره کرد و آن را زمینه کاهش آسیب‌ها در جامعه دانست.

گرکانی به برپایی جشن‌های این ایام به‌ویژه جشن بزرگ نیمه شعبان اشاره و عنوان کرد: با برنامه‌ریزی در این خصوص باید پیام مهدویت را منتقل کنیم.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ماه شعبان فرصتی مغتنم برای توسعه و تقویت ارزش‌های دینی در جامعه است و در این راستا باید از ظرفیت‌های بالقوه به خوبی استفاده کنیم.

گرکانی اظهار کرد: ماه شعبان مقدمه ماه رمضان است و رمضان ماه ضیافت الهی است که باید دل خویش را برای ورود به آن از پیش آماده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار