مدیرکل امور مالیاتی گیلان خبر داد

دریافت 51 هزار اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی در گیلان

مدیرکل امور مالیاتی گیلان از دریافت 51 هزار اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی در این استان خبر داد و گفت: گیلان در زمینه اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی رتبه دوم کشوری را دارد.
کد خبر: ۶۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 13 July 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین حقیقی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مالیات اظهار کرد: فرهنگ مالیاتی را باید از خود آغاز کنیم.

وی به دریافت بیش از 51 هزار اظهارنامه مالیاتی قبل از پایان سال مالی 93 در گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان در زمینه مذکور رتبه دوم کشوری را دارد و این موضوع نشان‌دهنده فرهنگ بالای این استان است.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان از اجرای طرح جامع مالیاتی در استان خبر داد و بیان کرد: زیرساخت اجرای طرح مذکور در هفت شهرستان آماده شده و از ماه آینده در رشت عملیاتی می‌شود.

حقیقی با اشاره به میزان درآمد مالیاتی گیلان در سال 93، خاطرنشان کرد: سال گذشته 611 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در گیلان وصول شد و نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن 35 درصد رشد داشته است.

وی سهم درآمد مالیاتی استان را 80 تا 85 درصد مجموع درآمدهای گیلان عنوان کرد و گفت: بیشترین سهم پرداخت مالیات با منبع اشخاص حقوقی است و 23 درصد از درآمدهای مالیاتی را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده در واقع مالیات بر مصرف است، تصریح کرد: مصرف‌کنندگان کالا و خدمات درصدی از ارزش ریالی کالا یا خدمات مورد استفاده خود را به عنوان مالیات به فروشنده کالا یا خدمات پرداخت می‌کنند و این مبلغ توسط فروشندگان به حساب مالیاتی واریز می‌شود.

حقیقی در ادامه به اظهارنامه الکترونیکی و خوداظهاری اشاره کرد و متذکر شد: امسال مقرر شده، تمام اظهارنامه‌ها به صورت صد درصد الکترونیکی ارسال شود بنابراین مؤدیان مالیاتی می‌توانند برای ارسال اظهارنامه عملکرد سال 93 خود به نمایندگان دفاتر پستی، کافی‌نت‌ها، دفاتر پیشخوان دولت و ... مراجعه کنند.

وی یادآور شد: امسال در راستای توافق خوداظهاری با صاحبان مشاغل دستورالعمل اجرای تبصره پنج ماده 100 قانون «م‌م» درباره مشمولان بند «ج» ماده 95 واصل شده و شرایط آن نیز اعلام شده است بنابراین صاحبان مشاغل برای شرکت در طرح مذکور و تکمیل صحیح اظهارنامه باید به واحدهای مالیاتی خود مراجعه کرده و اطلاعاتی را از آنها برای درج صحیح گزینه‌های تعبیه شده در اظهارنامه دریافت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، از مؤدیان مالیات خواست با توجه به زمان باقی‌مانده تا 31 تیر ماه جاری نسبت به ارائه اظهارنامه الکترونیکی مالیات اقدام کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار