گردشگری فارس باید خصوصی شود

سرپرست استانداری فارس گفت: مدیریت سفر به فارس و شیراز باید به بخش خصوصی سپرده شود.
کد خبر: ۶۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 14 July 2015
تابناک فارس به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس: خلیل رضاییان در كارگروه گردشگری استان اظهار داشت: اگر اعتقادداریم مزیت نسبی فارس، گردشگری است باید این مسئله در تمام فعالیت‌ها و بخش‌های استان قابل‌مشاهده باشد.

وی با اشاره به اینکه برپایی چادر توسط مسافران در استان فارس و به‌ویژه شهر شیراز در طول سال‌های گذشته به‌تدریج کاهش‌یافته و کنترل‌شده است، ادامه داد: باید تلاش كنیم به‌منظور پشتیبانی از سیاست اصولی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درزمینهٔ ساخت اماكن اقامتی، مسئله برپایی چادر، به‌کلی برچیده شود و برای اسكان اقشاری كه توان مالی كمتری دارند تدابیر مناسبی بیندیشیم.

سرپرست استانداری فارس همچنین با توصیه به شهرداری شیراز درزمینهٔ واگذاری مدیریت کمپ‌های اقامتی این شهر به بخش خصوصی، تأکید كرد: در هر زمینه‌ای باید ابتدا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی بهره‌برداری كنیم و بر این اساس فعالیت این کمپ‌ها باید محدود و صرفاً در زمان‌های خاص حضور انبوه گردشگران باشد.

رضاییان بابیان اینکه تعامل مثبت دولت تدبیر و امید در سطح دنیا موجب افزایش حضور گردشگران خارجی در كشور و به‌ویژه استان فارس شده است، افزود: در مدت دو سال گذشته شاهد افزایش سفر گردشگران خارجی به میزان بیش از ۲۰۰ درصد در شیراز بوده‌ایم، اما برای دست یافتن به وضعیت مطلوب باید خودمان را با معیارهای جهانی و كشورهای پیشرو درزمینهٔ توریسم مقایسه كنیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت و توسعه پایدار وابسته به اشتغال پایدار و تأمین معیشت مناسب برای مردم است كه باید با رعایت عدالت فراهم شود، گفت: یكی از راه‌های وصول به این هدف تقویت گردشگری است كه می‌تواند اشتغال فراوان با پراكنش مناسب ایجاد نماید و درنتیجه رشد اخلاق و تقویت ارزش‌های جامعه را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست استانداری فارس حمایت از نیروی انتظامی به‌عنوان عامل اجرای مقررات و حافظ جان مسافران را وظیفه همه دستگاه‌ها و مردم دانست و ادامه داد: اولین مسئله درزمینهٔ گردشگری حفظ جان و امنیت افراد است و در این زمینه باید تلاش كنیم جاده‌های استان فارس به‌عنوان مسیرهایی امن كه شاهد حضور پررنگ و مقتدرانه نیروهای انتظامی است، معرفی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار