16 میلیارد برای بازسازی خانه های سیل زدگان سال 95 پرداخت شده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس از پرداخت بیش از ۱۶۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 24 July 2018

عطا الله زمانی در نشست هم‌اندشی و رفع مشکلات شهرداری‌های جنوب فارس گزارشی از فعالیت‌های عمران و توسعه در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در استان فارس ارائه داد و اظهار داشت: توسعه و ترمیم واحد‌های آسیب دیده شهری و احداث مسکن شهری از جمله اقدامات شاخص بنیاد مسکن است که در سال‌های اخیر رشد کم سابقه داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به ترمیم و توسعه واحدهای آسیب دیده از سیل سال 95 در مناطق مختلف شهری و روستایی استان فارس عنوان کرد: در این زمینه 2 هزار و 647 نفر متقاضی روستایی و 674 نفر متقاضی شهری از خدمات اعطای کمک‌های بلا عوض بنیاد مسکن بهره‌مند شدند که به ترتیب در مناطق روستایی 130 میلیارد و 980 میلیون ریال و در مناطق شهری 33 میلیارد و 474 میلیون ریال به این افراد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه استان فارس 82 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت دارد، گفت: دراین شهرها حدود 179 هزار و 280 خانوار ساکن هستند و بنیاد مسکن با بازتعریف طرح‌های مسکن شهری در این مناطق سعی کرده است مطابق با استانداردهای روز برای احداث سرپناه مردم اقدام شاخص و موثر داشته باشد.

سید علی نقی لقمانی، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری فارس نیز در این نشست بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات شهرداری‌ها و توسعه شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در جنوب استان فارس تاکید کرد.

لقمانی با بیان اینکه جنوب استان فارس بسیاری از قابلیت‌های بکر و دست نخورده در توسعه دارد، گفت: باید از این ظرفیت‌ها در جهت رفاه مردم و ایجاد فرصت توسعه و کارآفرینی استفاده بیشتر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار