موسیقی عاشیقی به یاری آموزشهای شهروندی می آید

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز آثار موسیقایی با موضوع آموزشهای شهروندی و بحران آب برای اجرای عمومی تولید می کند.
کد خبر: ۶۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 21 July 2015

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حسین آذرنیا در این رابطه گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت پرداخت همه جانبه به مسائل اجتماعی در قالب فعالیتهای فرهنگی، قطعات موسیقی ترکی آذری با محوریت موضوعی آموزش های شهروندی و بحران آب توسط هنرمندان شهر تولید شده اند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز افزود: مسئولیت هماهنگی تولید این آثار بر عهده دکتر احمد ستاری، دانش آموخته کنسرواتور ملی آذربایجان در رشته آواز بوده است و وی با همکاری هنرمندان شهر، آثاری ماندگار در راستای بهره گیری از موسیقی فولکلور برای آموزشهای شهروندی تولید کرده اند.

به گفته وی بیشتر اشعار مورد استفاده در این قطعات توسط آقای قدرت حسین پور سرورده شده و پس از تنظیم آهنگ و هماهنگی های اجرایی، به مرحله تولید رسیده است.

آذرنیا با اشاره به هنرمندان حاضر در گروه تولید این آثار موسیقایی شهروندی، گفت: در بخش موسیقی عاشیقی، آقایان عاشیق فریدون خدایی، عاشیق عیسی قره خانلو و عاشیق ولی الله قربانی با گروه خود در زمینه آموزشهای شهروندی و موضوعاتی همچون حاشیه نشینی، پسماند، ترافیک، اعتیاد، خشونت و ... در برنامه های هشتمین جشنواره تابستانی تبریز هنرنمایی خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از هنرمندی آقایان سعید عباسی مهر، رامین غزنوی، محمدرضا جدیری، اصغر صفی پور، علی تنها و مسعود فلاح در بخش موسیقی پاپ و استرادا خبر داد و تصریح کرد: این هنرمندان آثار متنوعی با موضوع بحران آب و لزوم توجه به این امر حیاتی تولید کرده اند که برای اجرا در سطح شهر در قالب برنامه های جشنواره تابستانی تبریز آماده می شود.

آذرنیا ابراز امیدواری نمود اقدام صورت گرفته در تلفیق موسیقی و موضوعات و آموزشهای شهروندی مورد توجه شهروندان قرار گرفته و به توسعه فرهنگی این حوزه منجر شود.

وی از عموم علاقمندان دعوت نمود با حضور در برنامه های هشتمین جشنواره تابستانی تبریز از برنامه های جشنواره و این آثار ارزشمند دیدن نمایند.به گفته وی، تا کنون 10 قطعه موسیقایی با موضوع بحران آب در ژانر پاپ و استرادا و 10 قطعه موسیقایی در قالب موسیقی عاشیقی با موضوعات آموزشهای شهروندی تولید شده و در حال آماده سازی برای اجرای عمومی در قالب برنامه های هشتمین جشنواره تابستانی تبریز هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار