وجود ۷۳ نقطه بحرانی آتش سوزی درکرمانشاه/آمادگی ۴۰ تیم در این نقاط

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کرمانشاه از وجود ۷۳ نقطه بحرانی آتش سوزی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۰ تیم در نقاط بحرانی در حال آماده باش هستند.
کد خبر: ۶۴۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 29 August 2018

به گزارش  تابناک به نقل از مهر، سرهنگ عباس بهاری  از کاهش ۸۱ درصدی حریق در منابع طبیعی و جنگلها خبر داد و افزود: امسال تعداد آتش سوزی ها نسبت به مشابه سال قبل ۵۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد از منابع طبیعی استان در حال حاضر محافظت می شود که به این منظور برای هر ۲۱ هزار هکتار یک نیروی یگان حفاظت داریم که نشان می دهد تعداد نیروها با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد و ما کمبود نیرو داریم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه حدود ۷۳ نقطه بحرانی به لحاظ آتش سوزی شناسایی شده است که در این خصوص با انعقاد تفاهم نامه ای با فرمانداران، دهیاران و شوراها مقرر شد که در زمان حریق به موقع در محل حاضر شوند.

وی به کمک مردم روستا در اطفای حریق اشاره کرد و افزود: در این راستا با برگزاری کلاس های آموزشی در مناطق حادثه خیز اقدام به بصیرت افزایی در این خصوص کردیم.

بهاری یادآور شد: طی امسال بارندگی ها ۲۲ درصد رشد داشت که این امر دغدغه ما را به لحاظ افزایش رشد گیاه و بالا رفتن خطر حریق زیاد کرد و در این راستا دست به اقدامات پیشگیرانه زدیم که توانستیم موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ تیم در نقاط بحرانی در حال آماده باش هستند تا به محض آتش سوزی علاوه بر اینکه به ما اطلاع رسانی می کنند بلافاصله جهت اطفاء حریق وارد عمل شوند.

فرمانده یگان حفاظت متابع طببعی استان کرمانشاه یادآور شد: همچنین به این منظور ۳۲۰ کیلومتر آتش بر و چهار استخر جهت آبگیری بالگردها در موارد لزوم در مناطق بحرانی ایجاد شده است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار