معاون آموزشی وزارت علوم؛

راه غلبه بر مشکلات استفاده از توان علمی کشور است/رشته هایی که کارایی لازم راندارند از سطح دانشگاه ها جمع می شوند

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: صرفه جویی در دانشگاه ها از اولویت های وزارت علوم است و بایستی رشته هایی که نیاز به امکانات و تجهیزات زیادی دارند و کارایی لازم را ندارند جمع شوند.
کد خبر: ۶۶۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 27 September 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی شریعتی نیاسر گفت: یکی از طرح هایی که در وزارت علوم پیگیری می شود بحث مهارت آموزی است، باید بتوانیم در دانشگاه ها همراه آموزش، درس مهارت های فنی را به دانشجویان برای جذب بازار کار آموزش دهیم.

وی از دیگر طرح های وزارت علوم را سطح بندی دانشگاه های کشور و کنار هم قرار گرفتن دانشگاه های همتراز در کنار هم قرار گیرند.

طرح مدیریت منطقه ای با تأکید بر ماموریت تصمیم سازی و تصمیم گیری مناطق، طراحی شده که فرآیند آن در حال تکمیل است و بزودی ابلاغ می شود.

وی افزود: بر اساس طرح مدیریت منطقه ای حوزه آموزش عالی قرار است تمام زیر نظام های مناطق و تمام مراکز آموزش عالی در تصمیم سازی توسعه آموزش عالی منطقه نقش داشته باشند.

وی گفت: راه غلبه بر مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی استفاده از توان علمی کشور است و در این راستا دانشگاه ها باید با همفکری یکدیگر راهکارهای لازم را به مسئولان ارائه کنند.

وی ادامه داد: 20 میلیون از جمعیت کشور درگیر مسایل آموزشی هستند یعنی 22 الی 23 درصد جمعیت کشور در فکر مسائل آموزشی هستند.

نیاسر با اشاره به اینکه اختیارات خوبی به دانشگاه در مناطق مختلف کشور داده شده است، گفت: دانشگاه های کشور و از جمله دانشگاه های منطقه پنج کشور از اختیارات موجود بیشتر استفاده کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار