امیراحمد رستمی مدیر فرهنگسرای الغدیر:

درآمدزایی برای خانواده ها ، مشاوره رایگان حقوقی به خانواده ها و جوانان ، راه اندازی بخش کلینیک قلب در فرهنگسرای الغدیر

به گزارش خبرنگار ما ، امیراحمد رستمی در نشست مطبوعاتی فرهنگسرای الغدیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگسرای الغدیر سال 91 به همت شهرداری تبریز و شورای شهر تبریز تأسیس شده است و همه روزه بالغ بر دو هزار الی سه هزار تردد در این مکان فرهنگی انجام می گیرد.
کد خبر: ۶۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 28 July 2015

وی با بیان اینکه فرهنگسرای الغدیر به مسایل اجتماعی شهر ورود کرده است، عنوان کرد: حدود 36 هزار نفر از شهروندان در کلاس های آموزشی این فرهنگسرا شرکت کرده اند.

فرهنگسرای الغدیر جوانان و نونهالان را به سمت برنامه های فرهنگی می کشد

مدیر فرهنگسرای الغدیر گفت: رویکرد این فرهنگسرا درگیر کردن جوانان و نونهالان با برنامه های فرهنگی است.

رستمی افزود: بیش از 32 نوع کلاس در زمینه مهارت خود اشتغالی برگزار می کنیم که شامل کلاس های آشپزی سالم و مدرن، گل دوزی، شمع سازی و... است.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد شرکت کنندگان در کلاس های آموزش فرهنگسرا بانوان هستند، گفت: هدف اصلی این کلاس ها پرکردن اوقات فراغت زنان و مادران و آموزش مسایل اجتماعی به آنان است.

وی ادامه داد: دیگر مزیت این کلاس ها وجود خانه مادر و کودک است که در شهر برای اولین بار ایجاد شده تا مادران در حین شرکت در کلاس ها فرزندان خود را به مراقبان بسپارند و با خیالی آسوده در کلاس ها شرکت کنند.

مدیر فرهنگسرای الغدیر در مورد فعالیت های این مجموعه در زمینه هنر و ادب گفت: در طول هفته، کلاس های خوشنویسی، نویسندگی و گویندگی با حضور اساتید مجرب صدا و سیما تشکیل می شود.

وی گفت: در طی یک سال گذشته تفاهم نامه همکاری ما بین فرهنگسرای الغدیر و قوه قضاییه استان منعقدشده است که بر اساس این تفاهم نامه در طی هفته مشاوره به طور رایگان از طرف دادسرای استان به خانواده ها و جوانان داده می شود.

رستمی افزود: این فرهنگسرا با جهاد دانشگاهی استان رابطه تنگاتنگی دارد و در بحث آموزش زبان‌های خارجی، کامپیوتر، تکنسین داروخانه فعال است و در مجموع 2500 هزار نفر در این کلاس ها که توسط جهاد دانشگاهی تشکیل شده است، شرکت کرده اند.

وی افزود: این فرهنگسرا برای اولین بار در ایام دهه فجر با همکاری شهرداری هر روز در شش آیتم برنامه برگزار کرد که بیش از 30 هزار نفر بازدید کننده داشت و در ایام ماه محرم بیش از 40 مورد برنامه مذهبی در قالب عزاداری و نمایش به مدت 10 روز برگزار شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان منطقه 42 متری تبریز به دلیل حضور گسترده آنها در مراسم ها و برنامه های فرهنگسرای بزرگ الغدیر افزود: امیدواریم با بهره برداری از زمین پنج هزار نفری زمین چمن فوتبال بتوانیم خدمات مطلوبی را به همشهریان ارایه دهیم.

مدیر فرهنگسرای الغدیر در مورد برنامه های تجمعی این مجموعه گفت: در یک سال گذشته 70 هزار نفر در این برنامه ها شرکت کرده اند که بیش از 10 برنامه برای 15 هزار نفر در قالب اردوهای آموزشی تدارک دیده شده است.

مدیر فرهنگسرای بزرگ الغدیر گفت: بخش کلینیک قلب در این فرهنگسرا راه اندازی می شود.

امیر رستمی همچنین در ادامه از افزایش محیط خانه مادر کودک در فرهنگسرای بزرگ الغدیر و خرید بیش از پنج هزار جلد کتاب توسط فرهنگسرای بزرگ الغدیر خبر داد.

وی از درآمدزایی برای خانواده ها در فرهنگسرای بزرگ الغدیر خبر داد و گفت: در این فرهنگسرا شهروندان به خصوص بانوان بعد از گذراندن دوره های آموزشی اقدام به خوداشتغالی می کنند.

رستمی در ادامه افزود: در هفته دفاع مقدس با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس نمایشگاه و گالری عکس شهدا برگزار شد که بیش از هفت هزار نفر از این مجموعه ها بازدید کردند.

وی افزود: جشنواره داستان کوتاه و آیین های سنتی در ماه های آینده در قالب جشنواره فیروزه در این فرهنگسرا برگزار می شود.

وی گفت: بودجه سالانه این فرهنگسرا ردیف مشخصی ندارد و برحسب دستور شهردار تبریز از بودجه مرکزی تغذیه می شود که سالانه نزدیک به یک میلیارد به کمک شهرداری هزینه می شود.

رستمی خاطرنشان کرد: در بحث فرهنگی هنری تأکید بر آیین بومی است که خانواده و کودکان را از فضای مجازی دور سازیم و به همین جهت جشنواره عکس در قالب جشنواره فیروزه در این فرهنگ سرا تشکیل خواهد شد

رستمی از توجه جدی خود بر بازی های بومی محلی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بازی های بومی محلی فرهنگ گذشتگان ما است، به این علت در این بخش توجه جدی خواهد شد.

برگزاری برنامه های مذهبی در ایام محرم، برگزاری کارگاه های آسیب های ماهواره برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب را از مهم ترین برنامه های فرهنگسرای بزرگ الغدیر برشمرد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار