هشدار به برخی داروخانه ها

اگر داروخانه ای بدون حضور دکتر داروساز اداره شود و یا مدرک تحصیلی دکتر داروساز برای کسب مجوز اجاره شده باشد، پروانه داروخانه لغو می شود.
کد خبر: ۶۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶ 29 July 2015
 مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو: اگر داروخانه ای بدون حضور دکتر داروساز اداره شود و یا مدرک تحصیلی دکتر داروساز برای کسب مجوز اجاره شده باشد، پروانه داروخانه لغو می شود.

به گزارش تابناک یزد، مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به غیرقانونی بودن داروخانه هایی با مدرک اجاره ای گفت: افرادی هستند که پروانه داروخانه را به صورت اجاره ای به یک فرد فاقد صلاحیت واگذار می کنند که این کار جرم محسوب می شود و در قانون برای آن مجازات تعیین شده است.

وی افزود: وظیفه دکتر داروساز حضور مستمر در داروخانه است و چنانچه مشاهده شود دکتر داروساز هنگام تحویل دارو حضور ندارد برای بار اول تذکر می گیرد اما اگر تکرار شود پروانه داروخانه لغو می شود.

دکتر پیرصالحی با اشاره به داروخانه های زنجیره ای گفت: به صورت قانونی در کشور پروانه داروخانه های زنجیره ای نداریم اما ممکن است چند داروخانه با همکاری هم یک زنجیره غیر رسمی تشکیل دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار