ساخت نخستین ساختمان شورای شهرستان رشت

کد خبر: ۶۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 31 July 2015
رئیس شورای شهرستان رشت گفت: به‌زودی عملیات ساخت نخستین ساختمان شورای شهرستان کشور در رشت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل حاجی‌پور ظهر امروز در جمع اعضای شورای این شهرستان با حضور خبرنگاران برگزاری این نشست فوق‌العاده را برای برطرف شدن مشکلات آب روستایی عنوان کرد.

وی شورای شهرستان رشت را یکی از فعال‌ترین شوراهای شهرستان پس از مشهد و تبریز ذکر کرد.

رئیس شورای شهرستان رشت با بیان اینکه اعضای شورای شهرستان رشت نماینده یک‌میلیون و 200 هزار نفر جمعیت روستایی هستند، اظهار کرد: حدود 50 درصد جمعیت گیلان در شهرستان رشت ساکن هستند.

وی با اعلام آمادگی اعضای شورای شهرستان رشت برای برطرف شدن مشکلات روستاها افزود: بسیاری از روستاها از آب شرب بدون کنتور استفاده می‌کنند که انتظار می‌رود شوراها به عنوان شعبه‌های آب روستایی باشند.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه اعضای شوراها می‌توانند مشکلات روستاها را منعکس کنند، خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرستان در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان هستند.

وی از آغاز عملیات ساخت نخستین ساختمان شورای شهرستان رشت در کشور خبر داد و یادآور شد: حدود یک ماه دیگر این ساختمان بزرگ و مجهز برای نخستین بار در کشور در منطقه پل‌بوسار رشت احداث می‌شود.

رئیس شورای شهرستان رشت دهیاران را مسئول امور عمرانی روستاها دانست و گفت: حوزه کاری دهیاران در محدوده روستایی است و نقش مهمی در توسعه و عمران روستاها دارند.

وی بررسی وضعیت آب روستایی را امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به استفاده روستاها از چاه‌های سنتی، نیاز است برای جلوگیری از آلودگی آب‌های آشامیدنی به صورت مستمر مورد آزمایش قرار گیرد.

حاجی‌پور در ادامه در آستانه روز خبرنگار،این روز را به خبرنگاران حاضر در جلسه تبریک گفت و آنها را یار و همراه اعضای شورا نامید و از تلاش رسانه‌ها قدردانی کرد.

به گزارش فارس، در نشست مذکور با طرح مسایلی در زمینه فرسودگی شبکه و شکستگی برخی لوله‌های آب روستایی بخش لشت‌نشا، رسیدگی به بهداشتی شدن آب برخی روستاهای خمام، بررسی وضعیت لوله‌های آب شرب بخش مرکزی رشت و... تصمیماتی اخذ شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار