به محیط زیست بیش ازحدتجاوزنکنید

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: استفاده بی‌رویه از محیط زیست بحران‌ آفرین است که بر این اساس نباید به حقوق جامعه در استفاده بیش از حد از محیط زیست تجاوز کرد.
کد خبر: ۶۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 31 July 2015

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: استفاده بی‌رویه از محیط زیست بحران‌ آفرین است که بر این اساس نباید به حقوق جامعه در استفاده بیش از حد از محیط زیست تجاوز کرد.

به گزارش فارس ، محمودرضا عراقی درحاشیه کارگاه آموزشی مدیریت بحران و تمرین ستادی با عنوان غدیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس طرح آمایش سرزمین که نیمه تمام مانده، استان‌های غرب کشور در همه امور از اقلیم یکنواختی برخوردار هستند که همین موجب عملکرد منطقه‌ای آنها در برخی مواقع شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان‌های غربی و زاگرس‌نشین شباهت‌هایی به هم دارند، باید با هم توسعه یافته و در مواقع بحرانی یکدیگر را پوشش دهند.

معاون عمرانی استاندار همدان ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در بین استان‌های غرب کشور، این استان‌ها در مواقع بحرانی در حداقل زمان وارد شده و سعی بر رفع آسیب‌ها خواهند داشت.

وی به بروز ریزگردها در استان‌های غربی کشور، یادآور شد: بخشی از ریزگردها منشأ خارج از کشور دارند اما برخی به علت منشأ داخلی تولید می‌شود که باید جلوگیری شود.

عراقی تأکید کرد: استفاده بیش از حد از توان محیط زیست، بحران‌ آفرین است که نباید به حقوق جامعه در استفاده بیش از حد از محیط زیست تجاوز کرد.

*حل معظل ریزگرد نیازمند اقدام بین‌المللی است

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان نیز گفت: با مشارکت استان‌های غرب کشور، باید در حداقل زمان نیروها و امکانات در مواقع بحرانی به استان‌ها برسد.

علیمردان طالبی با بیان اینکه استان‌های همجوار هر استان معین آن استان هستند، افزود: باید در مواقع ضروری، بحران به وجود آمده با کمک استان همجوار حل شود.

وی با بیان اینکه همه استان‌ها باید معین استان تهران به عنوان مرکز کشور باشند، بیان کرد: معین دوم استان‌ها نیز شکل گرفته تا طبق توانمندی‌ها به یکدیگر رسیدگی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان در ادامه با اشاره به مشکل ریزگردهای غرب کشور نیز اظهار کرد: سال گذشته همایشی در همدان برای استان‌های درگیر با معظل ریزگرد برگزار شد که با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای این مشکل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی منشأ بیش از 95 درصد ریزگردها را خارج از کشور دانست و گفت: تصاویر ماهواره‎‌ای منتشر شده از ریزگردها نمایانگر منشأ ریزگردها در خارج از استان بود که نیازمند اقدام بین‌المللی است.

طالبی خاطرنشان کرد: در استان همدان تیمی متشکل از هواشناسی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما تشکیل شده تا در مواقع ورود ریزگردها به استان بتوان اطلاع‌رسانی لازم را برای عدم حضور بیماران و سالمندان در هوای آلوده انجام داد.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر رفع معظل ریزگردها با توسعه فضای سبز جوابگو نیست، گفت: حل این معضل نیازمند برطرف شدن از منشأ بروز آن است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار