پیشگیری از مصرف مواد مخدر در فرزندان

پایگاه خبری پلیس قم، راهکارهایی جهت پیشگیری از ابتلا به مصرف مواد مخدر و اعتیاد، به والدین ارائه کرد.
کد خبر: ۶۹۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۷ 04 January 2019

به گزارش تابناک قم، بهترين رويکردی که خانواده ها می توانند به آن بپردازند مقوله آموزش است که با درنظر گرفتن این اصل مهم می توانند اعتماد به نفس فرزندان خود را افزايش دهند.

پيشگيري از سوء مصرف بايد از همان سنين کودکي شروع شود که خانواده در این خصوص بیشترین سهم را می توانند ایفا کنند، برخي از والدين تصور مي کنند چون تجربه فرزندشان به اندازه آنها نيست،پس نمي شود به آن ها اعتماد کرد که این فکر اشتباه است.

والدین باید به فرزندان خود اجازه تصميم گيري، ابراز احساسات و هيجانات در حوزه هاي مختلف را بدهند و همچنین فرزندانشان را در قبال انتخاب هايش مسئول بدانند، به دوستان فرزندانشان احترام بگذارند و همواره سعی کنند از واژه هاي دستوري بايد و نبايد استفاده نکنند.

والدین نباید به جاي فرزند خود فکر و عمل کنند، در هر مرحله از رشد، کارهايي به او واگذار کنند که در حد توانش باشد، به فرزند آموزش دهند که به خودش احترام بگذارد، نه تنها براي موفقيت ها، بلکه براي تلاش هايش هم به او پاداش بدهند.

والدین عزت نفس خودشان را بالا ببرند، چراکه بچه ها از والدین الگو برداري مي کنند، حتي به شوخي هم به او برچسبی نزنند، به فرزندانشان بیاموزند که اول درباره ماهيت هرچيزي که به او مي دهند، سوال کند و سپس تمايل خود را به همکاري با طرف مقابل نشان دهد و نیز دلايل رد عدم همکاري را با دليل توضيح دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار