شهرستان خاتم شهری متفاوت در گردشگری استان یزد

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم گفت: شهرستان خاتم شهری با ظرفیت گردشگری بسیار، از مناطق بکر استان یزد است.
کد خبر: ۷۰۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 19 January 2019

عباس قدیریان سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم با اشاره به پتاسیل‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه گردشگری گفت: شهرستان خاتم نقطه اتصال سه استان ،اصفهان-شیراز- یزد و در مسیر گردشگری میمند و پاسارگاد قرارگ رفته است می‌تواند موقعیتی عالی را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم کند.

قدیریان افزود: این شهرستان با وجود قلعه‌های تاریخی و همچنین امکانات طبیعی نظیر رودخانه‌ها، جنگل‌ها، خانه باغ‌ها و مناظر بکر از مهمترین پتاسیل‌های گردشگری استان یزد است.

وی افزود: برگزاری مراسم‌ها، آیین‌ها و جشنوار‌های فرهنگی و تبلیغ سنت‌های بومی از روش‌های جذب گردشگر در شهرستان خاتم به شمار می‌آید.

قدیریان وجود قومیت عشایر در خاتم را یکی دیگر از ظرفیت‌های جذب گردشگر در شهرستان عنوان و خاطر نشان کرد: آداب و رسوم زندگی عشایری یکی از ظرفیت‌های بالقوه صنعت گردشگری در خاتم است که پیشرفت و توسعه در این صنعت کمک شایانی در شناسایی بهتر از شهرستان در استان و کشور خواهد کرد.

وی صنایع‌دستی ،گلیم و جاجیم، و سوغات خاتم را از دیگر ظرفیت‌های مهم جذب گردشگر در شهرستان عنوان کرد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم با اشاره به ویژه برنامه این اداره در ایام نوروز افزود: تهیه نقشه مسیر گردشگری، برنامه ریزی مراسم ویژه روز شهرستان، ارائه بازی‌های بومی محلی، ایجاد غرفه‌های صنایع دستی و محصولات محلی، فعال بودن موزه مردم شناسی، برگزاری تور‌های داخلی وخارجی از سوی آژانس گردشگری، ساماندهی آثار تاریخی برای بازدید مسافران نوروز، تدابیر اسکان مسافران و تهیه کتابچه راهنمای گردشگر شهرستان از مهمترین برنامه‌های میراث در ایام نوروز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار