اراضی در تصرف ارتش در خراسان شمالی تعیین تکلیف می شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خراسان شمالی خواهان تعیین تکلیف اراضی در تصرف ارتش جمهوری اسلامی در بجنورد،از سوی ادارات کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی شد.
کد خبر: ۷۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵ 03 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمود دلپسند دوشنبه در کارگروه اسب اصیل ترکمن خراسان شمالی اظهار کرد:در شرایط فعلی برخی اراضی در تصرف ارتش در منطقه علی آباد بجنورد بلاتکلیف است و اجرای طرح های عمرانی در این منطقه نیز به دلایلی با معانعت این نهاد نظامی مواجه می شود.
وی اضافه کرد:این در حالی است که تاکنون هیچ یک از دستگاه های متولی اراضی در این منطقه شامل ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و راه و شهرسازی استان نسبت به وضعیت این اراضی تعیین تکلیفی نداشته اند.
معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی گفت:اکنون وضعیت این اراضی از لحاظ نوع قراردادی که منجر به تصرف ارتش شده،برای استان مشخص نیست و ادارات کل متولی باید در این حوزه ورود کرده و این اراضی را از بلاتکلیفی خارج کنند.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز گفت:پیست سوارکاری در منطقه علی آباد بجنورد از چندین سال قبل در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع مصوب شده که تاکنون به دلیل ممانعت ارتش،این طرح عملیاتی نشده است.
محمدرضا موفق یساقی اظهار کرد:طرح توسعه این طرح برای حدود 44 هکتار از اراضی این منطقه بوده که نه تنها عملیات ساخت پیست سوارکاری، بلکه مسابقات کورس بهاره و پاییزه نیز در بجنورد به دلیل نبود زمین مناسب مختل شده است.
وی اضافه کرد:این سازمان نظامی به دلایلی تاکنون از ورود افراد حقیقی برای تصرف این اراضی ممانعت کرده و باید دستگاه های متولی نسبت به تعیین تکلیف این اراضی اقدام کنند.
معاون امور دام اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی و رییس هیات سوارکاری استان نیز از بلاتکلیفی این اراضی برای ساخت پیست سوارکاری ابراز گله کرد و خواهان تعیین تکلیف آن شد.
در نوزدهمین سفر رییس جمهوری به استان خراسان شمالی در 24 خردادماه امسال در نشست سرمایه گذاران با معاون اجرایی رییس جمهوری، از بلاتکلیفی برخی اراضی در تصرف نهادهای نظامی در استان شکایت و قرار شد با درخواست استاندار خراسان شمالی از نهاد ریاست جمهوری با هماهنگی وزارت دفاع این مشکلات رفع شود.
بنا به اظهار مدیران دستگاه های اجرایی،اکنون شمال و جنوب شهر بجنورد،مرکز استان خراسان شمالی برای ساخت پادگان نظامی و آماد و پشتیبانی در اختیار نهادهای نظامی قرار دارد که این اجرای برخی پروژه های عمرانی در این شهر را با مشکل مواجه کرده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار