چه کسی مقصر است؛شورای شهر یا نمایندگان؟!

هر چند که گویا در این خصوص در بین سه نماینده هم اختلافاتی وجود دارد. همانطور که دکتر تامینی در قسمتی از سخنانش بر این موضوع صحه می گذارد و می گوید: "متأسفانه سه نماینده شهرستان رشت نتوانستیم به اندازه کافی با هم همدل شویم و مشکلات شهرستان رشت را حل کنیم که امیدواریم این مهم عملی شود."
کد خبر: ۷۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 07 August 2015
هر چند شیرزاد به عنوان تنها عضو شورا که حاضر در این نشست بوده است، در برابر ادعای تامینی سکوت می کند اما آیا می توان این سکوت را به عنوان قبول این ادعا از سوی شورانشینان تلقی کرد؟

به گزارش تابناک گیلان، حسن تامینی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی دیروز و در جریان نشست خبری خود که به مناسبت ارج نهادن به روز خبرنگار برگزار کرده بود، نکات جالب و البته قابل تاملی را بر زبان راند.

وی در قسمتی از سخنان خود به بحث تعامل بین نمایندگان و شورای شهر رشت اشاره کرد و گفت: "متأسفانه شورای شهر با نمایندگان رشت جلسه برگزار نمی کند و این به آن علت که نمایندگان با شورا مشکل دارند نیست. دلیل این عدم همکاری را نمی دانم و اگر این همکاری صورت گیرد می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم."

وی در قسمت دیگری از سخنان خود هم خطاب به شهردار رشت گفت: "برای شهردار رشت حیف است که با ما سه نماینده شهر جلسه ای نمی گذارد و از ظرفیت های نمایندگی ما در مجلس شورای اسلامی استفاده نمی کند."

جالب آن که سخنان تامینی خطاب به شهردار در سایت های حامی ثابت قدم سانسور و البته سخنانش خطاب به شورانشینان هم در سایت های مخالف عملکرد شهردار به همین سرنوشت دچار شد!

فارغ از نبرد فرسایشی این روزهای رسانه های موافق و مخالف عملکرد شهردار، هدف بررسی چرایی موضوعی است که تامینی آن را در حضور شیرزاد، یکی از اعضای شورا بر زبان می آورد.

آیا شورا و شهردار از ظرفیت نمایندگان رشت در مجلس استفاده ای نمی کنند؟!

سکوت شیرزاد به عنوان تنها عضو شورا حاضر در این مراسم در برابر اظهارات تامینی شاید به نشانه تایید اظهارات نماینده رشت از سوی وی باشد اما با رجوع به گذشته و یادآوری نامه نگاری های بین دکتر جمشیدی، رئیس وقت شورا و مهندس کوچکی نژاد، نمی توان تمام تقصیرها را به گردن شورا انداخت!

نزدیک به یک سال قبل بود که دکتر جمشیدی در مصاحبه ای گفته بود که مکاتبات شورا با نمایندگان محترم مجلس بی پاسخ مانده است. این ادعا با واکنش مهندس کوچکی نژاد همراه شد و البته مجددا دکتر جمشیدی نامه ای انتقادی خطاب به وی نوشت و نسخه ای از آن را در اختیار رسانه ها قرار داد.

هر چند آن قضیه فیصله پیدا کرد اما هدف از این یادآوری، آن بود که بگوییم نمی توان تنها به اظهارات نمایندگان بسنده کرد چرا که همانطور که نماینده رشت مدعی عدم استفاده شورانشینان از ظرفیت های نمایندگان است، در مقابل شورانشینان هم معتقدند که این طور نیست و مکاتباتشان با نمایندگان بی پاسخ مانده است.

اما آن چه که در این میان جای تعجب دارد اینست که آن جایی که نمایندگان رشت مدعی عدم استفاده از ظرفیت هایشان از سوی شورانشینان می شوند و در مقابل نماینندگان مردم در شورا اعتقاد دارند که مکاتباتشان از سوی نمایندگان رشت نادیده انگاشته می شود، آیا مشکلات شهر رشت آن قدر کوچک شده است که باید حتما از سوی شورا به نمایندگان اعلام شود و ظرفیت های نمایندگان توسط شورانشینان به کار گرفته شود؟!

بر فرض اینکه ادعای تامینی درست باشد و اصلا شورا به هر دلیلی روی خوش به برگزاری جلسه با نمایندگان نشان ندهد، آیا خود نمایندگان نمی توانند در جهت اصلاح وضعیت موجود راساً اقدام کنند؟! آیا نمایندگان رشت برای شناسایی مشکلات شهر نیازی به طرف مشاوره قرار گرفتن از سوی شورا دارند؟ آیا وضعیت نا به سامان رودخانه ها، ترافیک روزافزون خیابان ها، معضل ریشه دار آب های سطحی و ... برای دیده شدن از سوی نمایندگان نیاز به یادآوری از سوی شورا و برگزاری جلسات دارد؟

نمایندگان محترم رشت تا کنون چند بار در صحن علنی مجلس به وزرای مربوطه در خصوص معضلات موجود تذکر دادند؟ خود نمایندگان رشت تا کنون چند بار خواسته اند که جلسات مشترک با شورانشینان داشته باشند؟ آیا امکان دارد که مثلا دکتر تامینی از رئیس شورا بخواهد که در جلسه آتی شورا جهت همفکری بیشتر با شورانشینان شرکت کند اما رئیس شورا نپذیرد؟!

گویا تنها در زمان انتخاب شهردار است که مراودات نمایندگان با شورانشینان به طرز عجیبی فزونی می یابد!

حتی اگر بپذیریم که شورا نشینان روی خوشی برای برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان از خود نشان نمی دهند، باز هم می توان با توجه به حرف و حدیث های دخالت مستقیم برخی نمایندگان در عزل و نصب های شهرداری، انتخاب و استیضاح شهردار و ... به خوبی تجاوز نمایندگان به حریم شورانشینان را درک و از این رو به آنان حق داد!

هر چند که گویا در این خصوص در بین سه نماینده هم اختلافاتی وجود دارد. همانطور که دکتر تامینی در قسمتی از سخنانش بر این موضوع صحه می گذارد و می گوید: "متأسفانه سه نماینده شهرستان رشت نتوانستیم به اندازه کافی با هم همدل شویم و مشکلات شهرستان رشت را حل کنیم که امیدواریم این مهم عملی شود."

در پایان امید است نمایندگان محترم مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و  البته نمایندگان مردم رشت در پارلمان محلی شورا، بیش از پیش به دنبال کمک به شهروندان و احقاق حقوق موکلان خود بوده و به خاطر داشته باشند با مقصر قلمداد کردن یکدیگر مشکلی از مشکلات مردم حل نخواهد شد.

خزرانلاین/
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار