مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم:

ظرفیت واحدهای اقامتی قم تکمیل است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از تکمیل ظرفیت واحدهای گردشگری استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 08 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی اظهار کرد: روزانه بیش از هشت هزار نفر وارد استان قم می‌شوند که این امر موجب تکمیل شدن ظرفیت‌های واحدهای اقامتی از جمله هتل، مهمانسرا و خانه مسافر‌ها شده است.

وی افزود: بخش عظیمی از این مسافران که در واحدهای اقامتی قم اسکان یافته‌اند زائران غیر ایرانی به‌ویژه عراقی‌ها هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های اقامتی در استان قم توسعه می‌یابد گفت: در این استان 9 هزار تخت داریم که امیدواریم در برنامه ششم به 20 هزار تخت افزایش یابد.

وی افزود: در این استان مشکل سرمایه گذاری نیست بنا بر این تعامل نهادهای مربوطه از جمله شهرداری در دریافت عوارض، بانک‌ها در ارائه تسهیلات و سایر ارگان‌ها نقش موثری در توسعه زیرساخت‌ها دارند.

رضایی ادامه داد: در راستای توسعه تاسیسات گردشگری 60 طرح در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند در توسعه فرهنگ گردشگری نقش بی بدیلی ایفا کنند گفت: رسانه‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های خویش در سمت و سو دادن به افکار عمومی این اداره کل را در رسیدن به اهداف خویش یاری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی قم افزود: نقش رسانه‌ها در جذب سرمایه گذاران، توسعه زیرساخت‌های گردشگری مذهبی و زیارتی و معرفی جاذبه‌های گردشگری از جمله 350 اثر تاریخی ثبتی و صنایع دستی بومی استان موثر است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار