معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

اشغال نیمی از تخت‌های بیمارستانی استان یزد مربوط به بیماران غیربومی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزدگفت:بیشتر مراجعه بیماران به استان به منظور بهره گیری از خدمات درمانی ناباروری، قلب و عروق، بیماری‌های داخلی و سرطان است.
کد خبر: ۷۴۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 28 May 2019

 محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با از استان یزد به‌ عنوان قطب پزشکی کشور یاد کرد وگفت: اشغال نیمی از تخت‌های بیمارستانی استان مربوط به بیماران غیربومی است که هزینه یک هزار میلیارد تومان از این بیماران در آمدی برای حوزه سلامت و رونق اقتصادی استان یزد داشته است.

وی بااشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ میلیون بار خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی استان به مراجعان و بیماران ارائه شد، تصریح کرد: از این تعداد ۷.۵ میلیون مربوط به شهروندان یزدی و بقیه به مراجعان سایر استان‌ها ارائه شده است که این نشان از قابل‌ اعتماد بودن پزشکان، ارائه خدمات مطلوب و پایین بودن هزینه‌های درمانی در یزد است.

وی افزود: بیشتر مراجعه بیماران به استان به منظور بهره گیری از خدمات درمانی ناباروری، قلب و عروق، بیماری‌های داخلی و سرطان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ خانه بهداشت، ۳۰ پایگاه سلامت و ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی با ظرفیت ۸۵۰ نفر نیروی انسانی شاغل، به ارائه خدمات متنوع بهداشتی و درمانی می‌پردازند.

به گفته پزشکان و آنطور که آمار‌ها نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و مطب‌های این استان را هموطنان سایر استان‌های کشور تشکیل می‌دهند که این موضوع نشان از اعتماد آنان و اعتبار استان یزد در عرصه پزشکی است.

تعداد بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان ۲۰ باب اعلام شده که ۱۳ مورد آن دولتی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار