قم و خراسان؛ مأمن دل های محبان اهل بیت (ع)

مهدی محدثی
کد خبر: ۷۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳ 15 August 2015
آفتاب از هر افق که سر بزند، آفتاب است؛ نور و درخشش آن، چشم ها را خیره می سازد و گرما و فروغش، حیات بخش است و زندگی ساز. از درختانِ سر به فلک کشیدۀ بوستان ها گرفته، تا خاربوته های کویرها، همه به پرتوِ پرفروغِ خورشید نیازمندند تا به بار بنشینند و رشد کنند؛ بدون گرما و نورِ آفتاب، تمام هستی افسرده و منجمد است و جهان، غرقِ در ظلمت و تاریکی!

پیشوایان معصوم ما برای جهان و نیز تداوم حیات اسلام ناب، به مثابۀ آفتاب و نور و گرمای آن هستند. این برگزیده های خداوند، الگوهای فکری، اعتقادی، علمی و اخلاقی اند و یگانه راه رسیدن به سعادت دنیا و عقبا، پیروی از آموزه های حیات بخش آنان است و حرکت در مسیری که نمایانده اند.
      
در دهۀ کرامت قرار داریم؛ دهه ای که با میلاد خجستۀ دو آفتاب درخشان آسمان ایران زمین همزمان است. این دهه، با میلاد فاطمۀ ثانی، حضرت معصومه (س) آغاز و با میلاد هشتمین امام همام، علی بن موسی الرضا (ع) پایان می یابد.  برای ما ایرانیان مایۀ بسی افتخار است که دو فرزند پاک امام موسی بن جعفر (ع) ؛ حضرت معصومه و هشتمین خورشید از بروج دوازده گانۀ ولایت، در سرزمین ما آرمیده اند و درخت ایمان در این مرز و بوم، از چشمه سارِ زلالِ مزار پاکِ آنان سیراب می شود. این دو بزرگوار  پارۀ تنِ رسولِ مدنی اند و قم و طوس ، مدینۀ  دیگری است  در ام القرایِ ایرانِ اسلامی... .
       
وجود حضرت معصومه – علیها السلام- برای شیعیان، تسلی بخش مزار پنهان فاطمۀ زهراست و حضرت رضا – علیه السلام-  عِطر رسالت و نسیم ولایت را با خود به این دیار به ارمغان آورده؛ الطاف این دو بزرگوار، از شهر مقدس قم و بارگاه رضوی تا دورترین نقاط این مرز و بوم و حتی کشورهای دیگر را درمی نوردد و انبوه عاشقان را، چونان پروانه هایی سبک بال،  به سوی خود می کشاند؛ 
     
قم و خراسان، آشنایِ دل های محبان اند و بارگاه ملکوتیشان، مأمن دل های شیدا ... .  
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
دهه ی کرامت بر هموطنان کرامی تبریک
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار