توسط یک مخترع مشهدی صورت گرفت

کشف قانون «حذف ترمز مغناطیسی در ژنراتور»

یک مخترع مشهدی از کشف قانون «حذف مغناطیسی در ژنراتور» با ساخت دستگاه تبدیل جاذبه زمین به انرژی الکتریکی برای نخستین‌بار در جهان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳ 16 August 2015
علی‌اصغر شیدا خانقشلاقی در نشست خبری معرفی دستگاه تبدیل جاذبه زمین به انرژی الکتریکی در سالن اجتماعات ساختمان تحقیقاتی پارک علم و فناوری اظهار کرد: تولید ملی و اختراعات جدید در یک کشور سبب می‌شود تا سرمایه‌های آن در داخل مورد استفاده قرار گرفته و سبب پیشرفت تکنولوژی آن کشور شود.

وی با اشاره به اینکه 185 کشور جهان در معاهده بین‌المللی ثبت اختراعات (pct) عضو هستند و ایران نیز یکی از آنها محسوب می‌شود، تصریح کرد: مخترعین ایرانی می‌توانند در کشورهای عضو این معاهده، اختراعات خود را ثبت رسمی کنند تا به این ترتیب دانش و تکنولوژی کشور خود را به کشورهای مختلف جهان معرفی کنند.

خانقشلاقی هدف از ساخت دستگاه تبدیل جاذبه زمین به انرژی الکتریکی را کاهش 30 درصدی تولید انرژی در ژنراتورها و الکتروموتورها دانست و اضافه کرد: این دستگاه با خنثی کردن جاذبه بین هسته سیم پیچ و مغناطیسی در ژنراتورها سبب کاهش مصرف انرژی می‌شود و در نیروگاه‌های بادی، آبی، خورشیدی و اتمی مفید بوده و کارایی دارد.

وی تاکید کرد: این اختراع دارای تاییدیه علمی است و در سازمان مالکیت فکری ایران و اداره ثبت اختراعات کشور به ثبت رسیده است که امیدواریم ثبت بین‌المللی آن نیز در آینده‌ای نزدیک انجام شود.

خانقشلایی این دستگاه را به عنوان یک پروژه ملی دانست و بیان کرد: بسیاری از کشورهای خارجی تحقیقات خود را برای رسیدن به نتیجه در راستای کاهش انرژی انجام داده‌اند اما موفق نشدند چراکه آنها به فکر نقض کردن قانون بقای انرژی در حذف ترمز مغناطیسی بودند اما ما این قانون را در این دستگاه کاملا تجربه کردیم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه تبدیل جاذبه زمین به انرژی الکتریکی می‌تواند با بودجه یک میلیارد تومانی به تولید صنعتی در کشور برسد، خاطرنشان کرد: کاربردی شدن این دانش و تولید می‌تواند در پیشرفت ایران اسلامی نقش مهمی را ایفا کند چراکه با کاهش مصرف انرژی در ارتباط با فعالیت نیروگاه‌ها به اقتصاد مقاومتی نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار